TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• overhaling av motor

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#168104  av sleeper

prøv og trykktest toppen din!

#168122  av cs2451

Ja må nok det. Men kommer til å kjøpe nye stempelfjærer og. Dumt å ikke gjøre det

#168125  av cs2451

Biggen skrev:Hvilken kammer bruker du Org? Og er de i orden?
Ventil fjærene. Kan noen av dem være slappe?
Ventil tetningene sitter de riktig? evt skadet?
Har ikke giddet å studert noe særlig på toppen enda da jeg var sikker på det var stempelene. Men skal gå over toppen
Vedlegg
DSCF0256.JPG
DSCF0256.JPG (309.89 kiB) Vist 1584 ganger
DSCF0255.JPG
DSCF0255.JPG (208.79 kiB) Vist 1569 ganger
DSCF0254.JPG
DSCF0254.JPG (296.72 kiB) Vist 1575 ganger

#168136  av larsst185

Kan være sot som gjør at en ventil ikke holder tett.har jeg sett flere eksempler på.

#168143  av sleeper

larsst185 skrev:Kan være sot som gjør at en ventil ikke holder tett.har jeg sett flere eksempler på.
hvis det er det som er problemet så er det litt kjedelig for han... da har han jo åpnet 1 motor som egentlig er i bra stand! :roll:

#168167  av larsst185

får vertfall overhalt motoren :)

#168175  av sleeper

larsst185 skrev:får vertfall overhalt motoren :)
sant det! men hvis det bare er en sånn liten detalj som er problemet med motoren så er det antagligvis et stort problem noe annet sted på bilen siden det skjer hele tia...

#168208  av cs2451

kan jo være det. men noen av rådelagerene er begynt å bli slitt. så skadet sikkert ikke. men tok en motorrens på den motoren jeg har i nå og det funka et par dager. kommer en å skal se litt på toppen og stempelringene i morgen da jeg ikke har helt peiling på det. første gang jeg åpner en motor. men en gang må jo være den første.

#168226  av sleeper

cs2451 skrev:kan jo være det. men noen av rådelagerene er begynt å bli slitt. så skadet sikkert ikke. men tok en motorrens på den motoren jeg har i nå og det funka et par dager. kommer en å skal se litt på toppen og stempelringene i morgen da jeg ikke har helt peiling på det. første gang jeg åpner en motor. men en gang må jo være den første.
hvis det hjalp og ta motor rens så er det jo mest sansynlig sot som er problemet, for motor rens hjeloper ikke mot gåene stempel(ringer)

#168231  av cs2451

ja jeg vet det. men den funket bare et par dager. så var det på an igjen. motoren vil ikke ha turbotrykk over 0,5 b. går fint å bare gi den på turtall uten turbo trykk. men nå jeg trakker flatt begynner den å nykke oog vil ikke lenger. og oljen kommer ut dumpventil. dette er det samme på begge motorene.

kjører bare opp til 3000 omdr nå og har strupa dumpen. og motoren går fint den. litt vanskelig å få start på når den er halvvarm. men kommer til slutt.

kommer til å kjøre med motoren til den andre er ferdig får å så bytte motor. og da kommer jeg til å sjekke en del ting før det blir tut og kjør.

#168233  av sleeper

sikker på at turboen er bra da?

hvis du spyler olje i motoren din så kan jo det være grunnen til at ventilene ikke greier og lukke helt grunnet sot...

#168238  av cs2451

kompresjonen er og dårlig.
har sjekket turboen for slark. Men den har jo funka bra på begge motorene. men så går motoren til helvette. skulle nå vært sånn hele tiden da. kan jo være sot. men hvorfor kommer soten tilbake etter 2 dager da? kommer en å skal se på toppen og stempelene i dag i 16 tiden. så forhåpentligvis får jeg noen svar da.

Men er det normalt at stempelene er så sotete på toppen? er faktisk en ganske tykk oljefilm og

#168251  av larsst185

Er jo ikke sikkert det er sot men om det skule være det så er det for meg naturlig at du fikk det til å bli litt bedre med oljebehandling men at det kom tilbake.Jeg hadde MYE oljeavleiringer på mine ventiler når jeg hadde toppen ute og dette måtte jeg skrape bort.ingen oljetilsettning ville klart å fått det 100%.Tror mye av grunnen hos meg var at ventil tettingene var helt færdige og det jevnt og trutt rant olje ned langs ventil stammen å brant seg fast.en ting til har du prøvd å tatt av stempel ringene dine og pirka borti sporene i stempelet med et skrujern e.l?Noen ganger kan stemplet henge ganske fint sammen men når du feks skal ta av stempelringene så detter de fra hverandre.

#168258  av sleeper

det kan jo være at den overmater noe helt sinnsykt med bensin så det kokser seg til med en gang... eler så kan det være at det kommer olje inn i motoren slik at den blir masse sot og ventilene ikke holder tett..?

#168421  av cs2451

skal bestille deler på toyota i morgen. alle pakninger og tetninger i blokka blir skiftet. alle lager blir skiftet. skal kjøpe slipesett og få overhalt toppen. og blokka skal hones.
Noe mer som bør gjøres?