TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Montere fmic....

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #167588  av Toyota4ever

Jeg skal til og montere front montert ic, men må ha meg en smallere radiator :? noen som har gjort dette fra før, eller har tips til radiator? :roll:

#167595  av sleeper

du trenger ikke smalere radiator for og mintere FMIC!!!!
:wink:

#167620  av larsst185

Jeg er midt i denna helvettes jobben nå.Du trenger ikke ny radiator.Min ic er stor å jeg har fått plass.barely!!legger ut detaljerte bilder imårra.

#167915  av Toyota4ever

men hvor legger derre rørene da......?????
hadde tenkt å gå men ei rør på vær side av radisen???? under??? :roll:

#167918  av celica_st185

snur turboen nedover, går fra turbo ut på passasjersiden og kommer opp der den originale innsugsslangen mellom luftfilter og turbo var, over toppen og inn på gassspjeld :)

#167932  av Mani@c

celica_st185 skrev:snur turboen nedover, går fra turbo ut på passasjersiden og kommer opp der den originale innsugsslangen mellom luftfilter og turbo var, over toppen og inn på gassspjeld :)
Høres ut som en god variant, for da går ikke den nedkjølte luften forbi downpipen og blir varmet opp igjen... ser mange som gjør det og da vil jeg påstå at det er like greit å la være hele ic'en... ;)

#167964  av Toyota4ever

Fant ut at d var den beste løsningen ja.....

Slenger med et bilde av monteringen.....
Vedlegg
22042006.jpg
22042006.jpg (131.6 kiB) Vist 217 ganger

#168099  av larsst185

omsider noen bilder.Har ligget med 39 i feber i helga så har ikke fått gjordt meg ferdig men tror jeg har funnet måten å gjøre det på..
Vedlegg
Rør fra H/side på ic og til turbo.har tegna inn resten.går klar av screamer pipa og dp med god margin:)
Rør fra H/side på ic og til turbo.har tegna inn resten.går klar av screamer pipa og dp med god margin:)
DSC00992.JPG (182.78 kiB) Vist 212 ganger
rør til innsug.(byttes ut med 2" galvanisert rør når jeg får det sveisa ferdig)
rør til innsug.(byttes ut med 2" galvanisert rør når jeg får det sveisa ferdig)
DSC00988.JPG (243.1 kiB) Vist 212 ganger
V/side
V/side
DSC00987.JPG (122.13 kiB) Vist 207 ganger
ut fra ic på v side.resonansboks har jeg fjerna.taue øyet måtte jeg og kappe bort.
ut fra ic på v side.resonansboks har jeg fjerna.taue øyet måtte jeg og kappe bort.
DSC00991.JPG (99.73 kiB) Vist 208 ganger
ic forfra
ic forfra
DSC00993.JPG (212.78 kiB) Vist 220 ganger

#168130  av 2fastgt4

blir ikke den ic liggende litt nærme veien :?:
tenker da på fartsdumper og huller i veien.
litt synd å få knust den.

hvorfor ikke gå til innkjøp av den alu-fangeren til cs og heller fån montert på baksiden av den :?:
du får rimlig mye bedre plass og den koster rundt 1700kr bare.Den veier ganske mye mindre også :)

litt dårlig bilde dette å litt lite lakk.
(reven sin skyld at skiltet er bøyd)
Vedlegg
t_2fastgt4_007.jpg
t_2fastgt4_007.jpg (30.02 kiB) Vist 668 ganger

#168133  av larsst185

tja,jo.men icen er ikke lavere en den stål lista nederst på fangeren og jeg kan ikke huske at jeg har slått nedi med fangeren.Bilen er også moderat senka.men klart,cs fanger og anna bjelke hadde vert helt ideelt men nå må jeg ha bilen på veien for som f.. :)

#168145  av sleeper

larsst185 skrev:tja,jo.men icen er ikke lavere en den stål lista nederst på fangeren og jeg kan ikke huske at jeg har slått nedi med fangeren.Bilen er også moderat senka.men klart,cs fanger og anna bjelke hadde vert helt ideelt men nå må jeg ha bilen på veien for som f.. :)
ja, det tok vel litt lenger tid en planlagt og få bilen din ferdig? :wink:

#168210  av cs2451

sleeper skrev:
larsst185 skrev:tja,jo.men icen er ikke lavere en den stål lista nederst på fangeren og jeg kan ikke huske at jeg har slått nedi med fangeren.Bilen er også moderat senka.men klart,cs fanger og anna bjelke hadde vert helt ideelt men nå må jeg ha bilen på veien for som f.. :)
ja, det tok vel litt lenger tid en planlagt og få bilen din ferdig? :wink:
men det begynner jo å ta bra form nå! såg bra ut dette larsst185 :D