TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tre varselamper som lyser

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #167431  av ventreC

Noen som kan si meg hva det betyr hvis lampen for batteriet, oljekannen og (!) lyser samtidig? Aldri vært borti det før...

#167432  av Speeder

Mulig att dynamoen din begynner å skrante. Da kan instrumentene gå i spinn.
 #167484  av hugomidt

skifta dynamoen min i går, og det stemmer at lampene tar av i dashbordet ja.

sjekk ladinga på batteriet , og "over" dynamo ,

#167520  av bjornix

Støtter den jeg og. Hadde skikkelig disko i dashbordet mitt når dynamo'n sang på siste verset. Instrumentet som måler spenninga lå også helt helt nederst på "så mye spenning må du ha for å få start på faenskapen"-feltet!

#167585  av ventreC

sjekka nettopp ladinga på batteriet og dynamoen, var ingenting galt der, det ladda som normalt... hrmf...

#167622  av celica_st185

skjedde d samme med min for 2 år siden på vei til russkogen :( blinka som pokker ved pådrag... spilte musikk der borte og på vei hjem gikk den tom for strøm før jeg kom til sarpsborg... Lada batteriet og kjørte til austagder en plass før d var tomt igjen. Kjøpte nytt batt og kjørte til kr. sand på parklys :D så var det tommt igjen... Da jeg til slutt kom meg hjem sjekka jeg dynamoen og ingenting var galt :? Skrudde på kabelen til dynamoen igjen og har aldri hatt noen fler problemer med det... Tipper det var dårli kontakt eller no :?

#167849  av ventreC

helvete.. nå blekka hele bilen ut... var ute og kjørte så begynte cd-spillern og fuske og lysene... så måtte bare kjøre bilen hjem i en rasende fart... etter at jeg stoppa bilen så prøvde jeg å starte igjen... får jo selvfølgelig ikke start... ser ut som den sliter litt med strømmen... men batteriet er nytt, så det skal ikke være problemet... hva kan jeg sjekke? celica_st185 nevnte jo kabelen til dynamoen, men jeg er ganske grønn... så vet ikke helt hvor dynamoen er... hehe

#167864  av 2fastgt4

den sitter på venstre bakhjul :roll:
kødda selvfølgelig.

den sitter på pasasjersiden i motorommet ved registeret mot fronten :D
det går en reim på denne.

#167890  av ventreC

ser du har tatt på deg morrobuksa i dag! :shock:
fant dynamoen i sta... men får fortsatt ikke start... hadde en kompis her med litt motorpeiling, han mente at batteriet har blitt utladet... noe som høres logiskt ut ettersom jeg ikke får start... så hvis jeg får ladet batteriet opp så får jeg nok starta på bilen.. men da sitter jeg jo fortsatt igjen med problemet med at batteriet ikke lader mens bilen er i gang... så det er vel noe galt med dynamoen da? er det noe jeg kan bytte på den? må jeg ha ny? hva koster slikt?

#167892  av bjornix

Dårlig kontakt er jo nevnt her. Kan være greit å utelukke det før du begynner å tukle med dynamoen. Hvis det nå viser seg å være den er det mest sannsynlig børstene inni som har gjort sitt. De koster ikke allverden og jeg tror det er en grei jobb for en litt kyndig person å skifte de. Bytter du inn hele dynamoen hos Toyota blir den gamle tatt som pant og så mener jeg det var et sted mellom 1000-1500 jeg betalte i tillegg når jeg bytta min.
 #167902  av hugomidt

få start på bilen og når bilen går på tomgang ta et voltmeter og mål midt på polane , ikkje vær borti polskoa.
skirv ned resultat.
mål på pluss på dynamo og jord på dynamo, noter resultat.
mål fra pluss polen til pluss på dynamo
mål minus batteri/jording til batteri, til gods/jord på dynamo

skriv ned alle resultat og post dei, det skal fortelle masse om kor feilen er hen.

#168305  av ventreC

har nå hatt ute dynamoen og byttet børster... fikk en med riktig utstyr til å sjekke dynamoen, og han sa at alt fungerte som det skal. har montert dynamoen i bilen igjen og fått ladet opp batteriet, koblet så til batteriet igjen. får start på bilen igjen men fortsatt lyser de tre lampene... vi målte med multimeter og batteriet lader fra dynamo og radiator eller hva det het fungerer som det skal...

noen som vet hva annet som kan forårsake denne feilen? det rare er jo at den lader fra dynamo.. men fortsatt gikk jeg tom for strøm på fredag... vi økte turtallet litt via den saken i motoren, og da forsvant lysene... straks vi sluttet og turtallet gikk i underkant av 1 så kom lysene tilbake... men hvis jeg kjører så forsvinner de ikke... prøvde igjen etterpå via motoren, men da forsvant lysene ikke... batteriet lader fra dynamo selv om cd-spiller og lys står på... hjeeeelp!

#168517  av ventreC

ingen andre som har vært borti dette før?