TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Oppgradering av stereoen, hvor vanskelig kan det være?

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #168656  av teknikeren

Heisann. da var det på tide med en utskiftning av stereoanleget i *host* passaten *host* siden det blir noen turer i sommer.

Har vært å handla noe snacks hos bilradio spesialisten og endte opp med

Pioneer DEH 6800 - digg spiller men savner forgjengeren
Rocford T4004 - hadde en P4004 før og den skuffa ikke, dette må bli bra
Rockford PL2-112 12" sub i kasse (gidder ikke mekke kasse selv lenger)
Infinity 6510 referenc 6,5" komponentsett - infinity er et sikkerstikk!
Alle kabler fra rockford - gode kabler som koster skjorte men er myke!

Hittil så er det bare spilleren som er montert.
Mistet nesten motet i dag, det viser seg at det er meget kompakt fra motor rom til kupen på bilen.
Og panelene under som dekker ALT på fører og passasjer siden er festet med torx skruer (shoppe i morgen)
Så er det slik at alt sitter så jævlig godt.
Men i helg så kommer jeg langt. Bare man får begynt rett.
Da jeg lempa utstyret inn i bilen så så jeg fort noen mp ting som kan irritere meg en smule.
Det jeg ikke tenkte på var størrelsen til forsterkeren, kassa er grei.
Så nå leter jeg etter en plass å gjøre av forsterkeren.

Så jeg lurer på om jeg skal ta ut reserve dekket og lagen en bunnen i den brønnen slik at den hviler der nede og ikke tar plass samt synes.
Ellers så har jeg tenkt å montere forsterkeren rett på kassa men vet ikke helt om det er så lurt.
Har noen innspill så kom med dem er ivrig på å lære å få impulser.:)
Vedlegg
Stor, må sette den på den andre siden så ski posen ikke blir hindret.
Stor, må sette den på den andre siden så ski posen ikke blir hindret.
IMG_0844.jpg (272.11 kiB) Vist 1401 ganger
Da var strøm uttaket til forsterkeren klar ;)
Da var strøm uttaket til forsterkeren klar ;)
IMG_0849.jpg (584.02 kiB) Vist 1399 ganger
Voksen kar denne som gir meg problemer
Voksen kar denne som gir meg problemer
IMG_0821.jpg (153.53 kiB) Vist 1400 ganger
spilleren, en pioneer deh 6800
spilleren, en pioneer deh 6800
IMG_0798.jpg (282.98 kiB) Vist 1395 ganger

#168773  av chris

Tror det blir bra det der jeg ;)

Forsterkeren kan du vel montere på selve kassen? :)

#168867  av teknikeren

chris skrev:Tror det blir bra det der jeg ;)

Forsterkeren kan du vel montere på selve kassen? :)
Så det kan ikke skade selve forsterkeren? Med tanke på risting osv?

#168884  av egotrip

Forsterkeren tar ingen videre skade av å være skrudd fast til basskassen. Aldri vært borti at det har vært noe problem ialf :)

Men lurte på en liten ting.. Du skal ikke koble forsterkeren til utaket for kjøleboksen ?? tipper den kabelen IKKE er dimensjonert for den forsterkeren for å si det sånn :p

Ville ha trukket en kabel selv ja .. :)

#168889  av teknikeren

egotrip skrev:Forsterkeren tar ingen videre skade av å være skrudd fast til basskassen. Aldri vært borti at det har vært noe problem ialf :)

Men lurte på en liten ting.. Du skal ikke koble forsterkeren til utaket for kjøleboksen ?? tipper den kabelen IKKE er dimensjonert for den forsterkeren for å si det sånn :p

Ville ha trukket en kabel selv ja .. :)
Det med 12V uttaket var en kødd ja :D
Har forska litt og funnet ut at jeg trekker kabelen igjenom der rørene til klima anlegget går, det er vel den eneste plassen det er gjennomføring som ikke krever borring.
Skal se om det ikke blir trangt da... gruer meg til den biten, det er jo litt som skal igjennom da, 1 stk 21 kvaderat ledning + 1 stk remote kabel og 1 stk jordingskabel til spilleren på venstre side og 2 stk signal kabler + 2 stk høyttaler ledninger på høyre side.

Dele filtrene skal jeg montere oppunder dashen eller noe slikt.

Bass remoten vet jeg ikke hvor jeg plasserer, den kan jo ikke vises så godt.

#168961  av KK-ma70

teknikeren skrev:Bass remoten vet jeg ikke hvor jeg plasserer, den kan jo ikke vises så godt.
Jeg ble anbefalt å ikke bruke bassremoten på forsterkeren. Bedre å stille inn bassen på selve forsterkeren.
Hvorfor? Aner ikke... @lphers ord, @lphers lov 8)

Har en gamlere RF forsterker jeg da, vet ikke om det har noe å si...

#168980  av teknikeren

@lpher vet slikt så tegner med det holder vann. Jeg ser ikke noe poeng i å sitte å justere på frekvenser og boost hele tiden, jeg vil stille det inn slik at jeg bare kan kjøre å være fornøyd med lyden. :)

#168988  av chris

teknikeren skrev:@lpher vet slikt så tegner med det holder vann. Jeg ser ikke noe poeng i å sitte å justere på frekvenser og boost hele tiden, jeg vil stille det inn slik at jeg bare kan kjøre å være fornøyd med lyden. :)
Er ikke noe problem å feste forsterkeren på basskassen nei :)

Og når det gjelder lydinnstillinger, så er det jo lurest å bruke sub-utgangen på spilleren du har kjøpt deg.. så kan du justere bare sånn passe på forsterkeren og finjustere frekvenser og "boost" på spilleren :) Ofte må man justere litt etter hvilken musikk man spiller.

#171692  av teknikeren

Hælvette heller....
Da bli det tur på bilradiospesialisten for montasje :oops: så torsdag blir det vellyd i bilen :)