TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nye sommerfelger pÃ¥ mr2 mk3

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #166933  av hybris

Da har jeg fått nye felger på mr2en, problemet nå er at det subber når jeg svinger brått eller kjører i litt harde dumper, spesielt foran virker det til. Er bare 205/40R17 foran (225/35R17 bak), det skulle jo gå bra? Er demperne mine utslitt tro? synes den kanskje krenger litt mye også. De har gått 43,000km og er originale dempere.. Bilen er senket 30mm.

Masse flere bilder her: http://www.getawayinoslo.org/pictures/mr2/felg/

Bilde

#166934  av egotrip

kjører du med senkefjører på orginale dempere så er det ikke umulig at de begynner å bli gåene nei.

var det forresten deg jeg møtte kjørendes på e6 nordover mot hamar igår ? :)

Najs car ! og felger ;)
Sist redigert av egotrip den 17 apr 2006 16:01, redigert 1 gang totalt.

#166939  av andre 1

Kledde de felgene utrolig bra , nesten så en får lyst på en mk3 ! Når det kommer til subbing , så har jeg også et lite problem med dette ! jeg kjører med nye koni dempere og lesjøforssenkesett , dekk 195 50 15 . ved hard kjøring og kraftig nedbremsing på turn inn så subber det litt .

#167027  av Kjelliken

8) Som egotrip sier har du orginale dempere på senkesettet er det lett for og ta litt nedi.

Ellers skulle det være greit og se litt etter hvor de tar oppi og fikse litt på de valse kjermer og lingnende.

Men til slutt så ble de felgene der bare helt rå på bilen din.. :wink:

#167050  av Magne_F

Jeg kjører også på 205/40R17 foran, og har ikke opplevd subbing. Bilen min skal være senket med ett sett fra TTE, men jeg aner ikke hvor mye.

#167054  av Magne_F

Hvor brede felger har du forresten?

#167114  av hybris

Takker for tilbakemeldinger :)

Felgene er 7". Når jeg ser på det og kjenner opp mellom hjul og skjerm så synes jeg det ser ut som om det er rimelig bra med klaring, mye mer enn jeg hadde på nissanen min, og den subbet aldri - så jeg mistenker vel muligens demperne. Men samtidig er det noen ganske utstående skruefester som fester innerskjerm mot skjerm som den muligens kan subbe borti. Mulig man bør valse eller gjør et eller annet ..

#167153  av Magne_F

Hvilke innpress har du på felgene? Synes det kan se ut som de står noe lenger "ut" enn mine. Funker det fint med 225 på 7" felg? Jeg ble fortalt at jeg ikke burde ha mer enn 215 på mine felger.

#167156  av taj10

Har 205/40-17 foran, å senket 40 mm. Dette tar ikke borti noe hos meg :)

#167158  av Mr2 Mk2

sjekk om den subber helt inne på innerskjermen i bakkant av dekket,har vært borti dette på en mk3.

#167173  av hybris

Ja jeg får se om jeg kan finne ut hvor den subber, og om skjermen ligger litt langt nede eller noe. Innpress skal i følge han som solgte meg felgene være korrekt (ET35).

225 går greit på 7" det, ser ikke noe bulete ut heller, hvertfall ikke med 35-profil. Blir rimelig rett dekkside da men. :)

Bilde

#167175  av Magne_F

Har også ET 35 på mine. Kan det være noe fra Bodykitet ditt som subber, i og med at ingen andre har problemer med denne dimensjonen?

#167208  av hybris

Magne_F skrev:Har også ET 35 på mine. Kan det være noe fra Bodykitet ditt som subber, i og med at ingen andre har problemer med denne dimensjonen?

Tja, si det. Nå skal det sies at det skal endel til før det subber da. Det subber ikke ved fullt rattutslag og ikke ved normal kjøring. Kjørte ganske hardt i en krapp s-kombinasjon i går og da fikk jeg det til å subbe, men når jeg dro på litt samme sted i dag så subbet det ikke.

Har tittet littegrann på innerskjermene mine nå, og det er vel mulig den henger litt ut på et par punkter på høyresiden, ser ut til å mangle et feste kanskje, mulig det ikke er verre enn det.

#169017  av Magne_F

Hvor kjøpte du felger og dekk, og hvor mye måtte du ut med?