TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• skrapelyd i girkassen

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #169254  av christer

søkte på tema men det var så mye å velge i så lager heller ett nytt emne...

når jeg girer fra 3 til 2 gir må bilen så å si stå iro for at den vil gå i 2 gir, hvis jeg ikke gjør dette å tvinger den i gir kommer det en voldsom skrapelyd, denne lyden kommer også hvis jeg akser hardt i 1 og girer til 2.
ska skifte gir olje neste uke (redline), men hørte snakk om noen synk. ringer eller noe sånt, hva er det?

#169261  av jonny on the spot

er nok synkringen din som er gåen ja, tror ikke du finner så mange mk2 eiere som ikke har hatt/har dette problemet.. Vet ikke helt hvor vanskelig det er å skifte de mn jeg tror det er ganske stiv pris på delene..

#169264  av Mr2 Mk2

Synkronringene er ikke så dyr 4-500 spenn,men når det er så ille som du sier må du ha nytt drev også,og mest sannsynlig skifte hylse(evt nav og medbringere)..++ og det er ikke bare bare for disse delene er overført og det kan være du ender opp med at du må ha nytt 3.girsdrev også+++ og det koster...

#169371  av Master

for ikke snakke om prisen det koster å få fiksa dette på et verksted. Du er heldig om du finner noen som gjør det under 10.000kr.

Prøv å bytt girolje til noe ordentlig godt stoff. Redline MT90 fås på mekonomen. Kjør med dette ei stund, så skal det hvertfall bli litt bedre.