TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 300 hk under 10000,-?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #169299  av rappen

Hei..
Har akkurat kjøpt meg en celica gt4 st185 90 mod..Er det mulig å få ca 300 hk i den til under 10 000,-? i så fall,hva bør jeg gjøre da? har et hull i eksosen som jeg tror ligger før turboen..mister jeg mye hk på det? tror ikke hullet er så stort..
 #169339  av sleeper

rappen skrev:Hei..
Har akkurat kjøpt meg en celica gt4 st185 90 mod..Er det mulig å få ca 300 hk i den til under 10 000,-? i så fall,hva bør jeg gjøre da? har et hull i eksosen som jeg tror ligger før turboen..mister jeg mye hk på det? tror ikke hullet er så stort..

300 hk fått du ikke for under 10k!
hvis bilen din er HELT org kan du få ca 250 for 10k.
(eksos, øke trykket til 1kg, DP, filter)

hvis det lekker før turboen så vil du miste litt hk, og respons!
hvis manfoilen er org så er de enste stedene det kan lekke meoolom toppen og manifoilen eller mellom manifoil og turbo.

legg til 10k til så greier du 280hk!
10 til så har du 320
derifra blir det DYRT!
 #169376  av kennethx

rappen skrev:Hei..
Ta av varmesjoldet på turboen og skjekk at ikke boldene som fester turboen til eksosmanifolden har løsnet. Hvis ikke så er det ikke uvanlig at eksosmanifolden vrir seg slik at den lekker på sidene. Da må den slipes og ny pakning må til for å få det tett. Ellers har også manifolden en tendens til å kunne sprekke.

300hk til 10k kan du bare glemme :wink: for å nå det må du minimum ha full eksos 3" DP, osv, ny turbo, en eller annen form for EMS, Boost kontroller, luft filter. Og du ligger da rimelig tett opp til hva original bensin system kan levere.

#169380  av cs2451

kan være pakningen mellom turbo og manifoil som er sprekke i. begge motorene mine hadde dette syndromet.