TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• skal kjøpe eksos til min CS

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #169099  av sørlie

jeg skal bestille Mongoose fra fensport, men lurer litt på Blitz Cast Cat Replacement Pipe, er det noe vits å kjøpe?
Vedlegg
blitzcatpipe.jpg
blitzcatpipe.jpg (1.65 kiB) Vist 628 ganger

#169104  av cs2451

denne er dyrere enn en 3'' DP. eneste som er pluss med denne vs 3'' er at det ser ut som det er en kat der!

#169106  av sørlie

så Blitz Cast Cat Replacement Pipe er det samme som en downpipe?

#169192  av CelicaTurbo

nei, på våre biler erstatter den bare den nederste delen av downpipen hvor katalysatoren sitter, men å bare bytte den biten ser noe mer orginalt ut enn å bytte hele downpipen, men effektgevinsten er klart best ved å bytte hele stasen.

#169244  av TheStig

øhm er det ikke øverste del? Den har bedre utforming enn originale downpipe så det blir bedre flow av både utforming og fjerning av cat.

At utseende er eneste fordel over 3" er ikke helt sant. De fleste får etter en stund problemer med at 3" sprekker i sveisene og spesiellt på de litt billige modellene. Men Aussie 3" downpipe sprekker også etter en stund
Med Blitz (som jeg forøvrige hadde på min) så beholder du den originale sinnsykt gode kvalitet på downpipe, utseendet men desverre også den høye vekten ...

Velg selv

#169251  av cs2451

dette er nedeste del. selve cat'en.

#169308  av sørlie

så vis jeg kjøper meg en downpipe, så erstatter den både org downpipe og cat?

#169313  av CelicaGT

sørlie skrev:så vis jeg kjøper meg en downpipe, så erstatter den både org downpipe og cat?
Japp. Skrur downpipen rett på turboen og rett i eksosanlegget, men vil anbefale eit kjent kvalitetsmerke. Da passform og kvalitet på billig delane varierer endel.

#169402  av GT4 CS

betalte rundt 1000kr ferdig levert på døra for min, holder bra enda, er xspower sin, men minuset var det at den kom i konlflikt me rør til ac. måtte modde litt,flaks min er tom for gass hehe
Vedlegg
bil2 013.jpg
bil2 013.jpg (122.94 kiB) Vist 184 ganger

#169403  av GT4 CS

betalte rundt 1000kr ferdig levert på døra for min, holder bra enda, er xspower sin, men minuset var det at den kom i konlflikt me rør til ac. måtte modde litt,flaks min er tom for gass hehe
Vedlegg
bil2 013.jpg
bil2 013.jpg (122.94 kiB) Vist 187 ganger

#169408  av sørlie

takker for svar, jeg har ikke ac på min så da går det nokk bra :D