TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen smÃ¥ oppgraderinger av min cs

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #169583  av GT4 CS

Har endelig begynt og komme meg i riktig retning med bilen :D

Mongoose eksos 2,5"
Turbo xs downpipe 3"
Turbosmart boost controller
Iridium NGK 1 grad kaldere
K&N filter i boksen

Det som gjennstår nå på motor siden er en overhaling av motor med nye pakkninger.
Skal og bytte clutch, men siden jeg er veldig usikker på hvilket merke jeg bør sattse på blir det nokk en helt orginal fra toyota.
Siden bilen har rullet sine 254000km så er det på tide og bytte litt mer og, hjul lager bak er gåent, og oppheng til bakdiff lever sitt eget liv, så dette blir gjort i nærmeste tid, da bilen ikke er kjørbar nå med "løst" bakhjul.
Har og irritert meg over noen gåene pærer i dashbordet, mangler kun en nå som det var laang bestillingstid på, forøvrig de dyreste pærene jeg har vært borti med tankepå str, nærmere 50kr prstk. Etter at jeg solgte a-stolpe holderen min så måtte jeg montere turbotrykksmåleren langt nede i midtkonsollen, ble ikke så lett og se på den der, så har flyttet den opp, mangler kunn støpe ferdig deksel bak den nå, så blir det bra, fikk og satt inn igjen koppholderen slik at brusflaskene slipper fly rundt i bilen da man koser seg :D
Vedlegg
Fra montering av downpipe, etter jeg fjernet oljekjøler ble det fin plass og skru
Fra montering av downpipe, etter jeg fjernet oljekjøler ble det fin plass og skru
bil 049.jpg (224.55 kiB) Vist 1937 ganger
Litt dårlig passform på frontrør, det ligger mot brakett for feste av tannstang, nytt ble sendt gratis, håper det passer bedere.
Litt dårlig passform på frontrør, det ligger mot brakett for feste av tannstang, nytt ble sendt gratis, håper det passer bedere.
bil 052.jpg (162.08 kiB) Vist 1937 ganger

#169586  av GT4 CS

Noen fler bilder
Vedlegg
Endelig fikk jeg løs wirene til varme reguleringa, slik at jeg fikk ut resten
Endelig fikk jeg løs wirene til varme reguleringa, slik at jeg fikk ut resten
bil 076.jpg (214.78 kiB) Vist 1932 ganger
bil2 050.jpg
bil2 050.jpg (274.08 kiB) Vist 1935 ganger
Sist redigert av GT4 CS den 29 apr 2006 21:58, redigert 1 gang totalt.

#169593  av GT4 CS

Har og montert sparco rally skvett lapper, i mine øyne er dette MEGET sexy på "rallybiler" :D
Lakkert gitter i panser svart med lakk som tåler 650 varme, gml lakken flasset,om det skyldes min kjøre stil eller gml lakk kan diskuteres hehe. Satt og inn gitter i de 2 bakre åpningene i panser, og klippet til en bit fra restene etter skvettlappene som jeg monterte under åpningen i panser over clutch veske beholderen, renner jo ellers vann rett ned der.
Byttet vekk 17" felgene i noen 16" borbet felger, liker de felgene, og samtidig er det bedere kjøre med 16" for min del som liker meg like godt i skogen som på asfalten. Slipper være redd for og smelle felgene med det første.
I fjor høst byttet jeg til dempere fra sachs og kastet inn noen senkefjærer. Ser brått litt penere ut, og på pluss siden har jeg aldri slått nedi forran etter jeg senket bilen ca 25mm, gjorde jeg ofte før. Men trur jeg skal kjøpe noen bedere dempere etterhvert, da jeg merker at bilen er litt for stiv til og kjøre fort med på humpete veier.
SKal og få satt inn nye bremse skiver forran før banekjøringsesongen da de gml er sprekt over det hele.
Frister og med nytt ratt i semsket skinn og greedy e-manage, men pengene gror ikke fort i min lommebok, så overhaling av motor og clutchbytte blir første pri
Vedlegg
bil2 026.jpg
bil2 026.jpg (84.58 kiB) Vist 1930 ganger
bil2 032.jpg
bil2 032.jpg (199.03 kiB) Vist 1940 ganger
bil2 010.jpg
bil2 010.jpg (231.48 kiB) Vist 1929 ganger

#169594  av GT4 CS

Skal og sette inn resirk dump, er jo ikke lei lyden fra RFL dumpen, tvert imot hehe, men er noe sunnere for motoren i lengden med en resirk. Frister og og lage en catch tank, funnet at det er fin plass ved siden av batteriet(under sikkringsboks).
Vedlegg
bil2 007.jpg
bil2 007.jpg (178.45 kiB) Vist 1935 ganger
bil2 021.jpg
bil2 021.jpg (286.57 kiB) Vist 1939 ganger

#169630  av sleeper

høres bra ut at du får startet og fikse litt på bilen... :D
du får si ifra hvis det er noe du lurer på!

Foresten: er ikke bilen din en org CS???står at den ikke er det i autofil... :wink:

#169680  av GT4 CS

Skal hyle ut jeg. Jo bilen min er orginal som bare det den. Mulig de skrev det slik pga eksos modden? Ikke lest enda

#169693  av Tomera

GT4 CS skrev:Skal hyle ut jeg. Jo bilen min er orginal som bare det den. Mulig de skrev det slik pga eksos modden? Ikke lest enda
Slik jeg sjønte det, var det en GT-4 som var ''ombygd'' til CS med panser osv. Men mulig jeg tar feil! :wink: Fin bil er det vertfall! :D *Drømme*

#169714  av sleeper

ja, det sto klart og tydlig at det egentlig var en gt4 som var ombyggd til CS...

#169874  av GT4 CS

Makan, bilen min er 100% cs den.
Gleder meg til og lese, for nesten ringe han reporteren og stramme han opp litt, ikke har jeg fått bilder enda heller,ikke noe blad i posten hell. Er litt tregt synes jeg. Var reportasjen noe bra da?

#169881  av Larsen

Bilen din fikk mye skryt faktisk!

#169900  av sindrejl

tøft detta.. synes du har å stille opp på acr jeg nåda :P

#170296  av GT4 CS

Tviler på at lommeboka sier ja til acr :evil:
Lest i autofil nå da, sto jo en del galt om bilen min hehe.
Jeg har ikke bygget den om til cs, er orginal cs. 200hk er jo feil og, er 208, 0-100 på 6,3? Lest alt fra 6,2- 7,9 jeg, samma det :D Er jo gode tall :D Toppfarta er oppgitt til 235, ikke 225. Og slår man ned vippelyktene bunner man ganske fort speedoen :lol:
Og turbotrykket kommer ikke senere i cs, mitt ladetrykk kom ved 3500-4000 da pga wg ikke var stramm nokk, klarte ikke holde spjeldet på plass. Det er fikset nå og ladetrykket kommer med rundt 1 bar fra 2500 og øker brått til 1,2 der skikk og bruk er helt til sperra. Forklarte han dette etter kjøringa. Og prislappen var ikke 115 men 125. Men skal ikke klage, bilen fikk jo skryt nokk i mine øyne. Er jo litt positiv reklame for gt4 dette. Egentlig bra de ikke skrev bilen er til salgs da, for jeg klarer neppe noen gang selge den pga min kjærlighet til pengesluket mitt. Så alt i alt er jeg fornøyd jeg, bortsett fra at det ble med bilde av meg hehe.

#170303  av sleeper

behold bilen du! :wink:
(og spar opp noen kr så du kan få justert den litt til! :D )