TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Christians mr2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#134576  av Christian

Får da håpe det varer en stund :wink: Men har noen greier som skal monteres til vinteren, så vi får se...

#159568  av Christian

Hæpp :)
Vel, bilen går som ei klokke ennå. Motoren er gulle god og har ikke brukt en dråpe olje til tross for japsetreff, gatebil, drag, masse herjing, 2 istreff og endel "egentrening" :lol: Kjørte den inn på verkstedet i sted for litt vedlikehold og montering av superflex foringer. Skal også sette inn en ny carputer og litt annet småfix.
Vedlegg
Litt svinn på isen må man regne med.
Litt svinn på isen må man regne med.
DSC00002.JPG (105.04 kiB) Vist 1360 ganger

#160745  av Christian

Da er samtlige foringer montert, tok 5,5 time :) Er glad løftebukker, presser og luftverktøy er oppfunnet gitt :wink:

#160788  av Morten

Christian skrev:Da er samtlige foringer montert, tok 5,5 time :) Er glad løftebukker, presser og luftverktøy er oppfunnet gitt :wink:
Hvordan er førsteinntrykket etterpå da? Merkbar endring eller?

#160812  av Christian

Kommer ikke ned av bukken med det første....fadern har stengt meg inne med en maskinhenger.

#169620  av Christian

Jevnlige oppdateringer :lol:
Har egentlig ingenting spennende å komme med, så da blir det slik...
Ikke mer enn 1 uke siden jeg fikk bilen ned ifra løftebukken heller, så det er begrenset hvor mye ugagn jeg har rukket å foreta meg, men noen striper er det da blitt. Viktig å markere revir :lol:

Var i Oslo og henta ny oljekjøler, R888 dekk og nye seter i går. Fant jo aldri noen som ville selge det ene setet jeg mangla for en vettug pris, så jeg ga opp og kjøpte 2 nye av Volcom på 200sx forumet.

Ekstra 4punkt sele og ny eksostempgiver kommer i posten i løpet av uka.

Var fryktelig nære ved å kjøpe ett Nos anlegg hos Sverre Karrs på impuls, men "heldigvis" hadde de stengt før vi kom dit :lol: :oops:
Jaja, impuls og impuls, har jo hatt lyst på det lenge, og vet jo at det er relativt trygt ve riktig bruk, men har litt uggen mage følelse ennå :roll:

Kanskje neste mnd :lol:

Veltebur er også på vei, har bestemt meg for å sette inn ett, men akkurat når det blir er fortsatt i det blå.
Vedlegg
Sandwichplata, slanger og ny oljekjøler....fryktelig spennende ;)
Sandwichplata, slanger og ny oljekjøler....fryktelig spennende ;)
HPIM0043.JPG (522.06 kiB) Vist 1345 ganger
Setene jeg har brukt frem til nå.
Setene jeg har brukt frem til nå.
HPIM0042.JPG (614.76 kiB) Vist 1350 ganger
De nye setene
De nye setene
HPIM0041.JPG (620.35 kiB) Vist 1348 ganger

#169622  av Christian

Morten skrev:
Christian skrev:Da er samtlige foringer montert, tok 5,5 time :) Er glad løftebukker, presser og luftverktøy er oppfunnet gitt :wink:
Hvordan er førsteinntrykket etterpå da? Merkbar endring eller?
Tja, si det. Er vel mye det samme :lol:
Mener vel at den er noe hardere nå, men de gamle foringene var også i god stand, så er egentlig ikke lett å si. Er jo litt tid siden jeg kjørte sist også :) Egentlig er bilen så stiv at den er direkte ubehagelig å kjøre nå, og likevel krenger den som ei skadeskutt kråke på banen :?
Skal bytte fjærene ganske snart, så hjelper det vel. Kjører progressive H&R nå, så med normale senkefjærer blir det vel helt jævlig :lol:

#169624  av Christian

Glemte å si at jeg sanker felger som en tulling :lol: Fikk smaken på sideveis kjøring i vinter, så det må prøves til sommeren også. Satser på å ha ett felgsett med ispigg (maskina vår sleit så med å få de på at jeg tørr ikke ta de av før de er ødelagte), ett sett med slicks og et sett med skikkelig gode vintermarinerte diseldekk :mrgreen:

Ole Tommy : Har jeg sagt at jeg elsker Transporteren din?! Uten den hadde vi sliti godt veit jeg :lol:

#169696  av Morten

Christian skrev:Egentlig er bilen så stiv at den er direkte ubehagelig å kjøre nå, og likevel krenger den som ei skadeskutt kråke på banen :?
Skal bytte fjærene ganske snart, så hjelper det vel. Kjører progressive H&R nå, så med normale senkefjærer blir det vel helt jævlig :lol:
Ett tips: stivere stabstag! Er jo for å hindre krenging de, og du kan kompensere for litt for myke fjører med litt stivere stag. Da beholder du samtidig mere av komforten til vanlig vei bruk. (Med justerbare kan du og justere balansen mot mer understyrt/overstyrt etter ønske..)

Har ikke fått testa ut mine på lillegul enda, men erfaringene fra Rollaen var ubeskrivelige :mrgreen:

#169698  av Mr2 Mk2

Morten skrev:Ett tips: stivere stabstag! Er jo for å hindre krenging de, og du kan kompensere for litt for myke fjører med litt stivere stag. Da beholder du samtidig mere av komforten til vanlig vei bruk. (Med justerbare kan du og justere balansen mot mer understyrt/overstyrt etter ønske..)
Bryter inn litt her jeg ;) hvilket merket kjøpte du til mr2 en,noe å anbefale?link?

#169810  av Morten

Jostein skrev:
Morten skrev:Ett tips: stivere stabstag! Er jo for å hindre krenging de, og du kan kompensere for litt for myke fjører med litt stivere stag. Da beholder du samtidig mere av komforten til vanlig vei bruk. (Med justerbare kan du og justere balansen mot mer understyrt/overstyrt etter ønske..)
Bryter inn litt her jeg ;) hvilket merket kjøpte du til mr2 en,noe å anbefale?link?
Whiteline justerbare. Har ikke fått testa de skikkelig enda, så må nok vente litt på en eventuell anbefaling :wink:
Kjøpte rett fra whiteline (http://www.whiteline.com.au)

#169895  av Christian

Morten : Burde kanskje kikket litt på det ja...trenger en oppgradering, det er helt sikkert.

Fikk montert setene i dag, ble helt kutrrant det. Har laget tidenes heftigste og tyngste understell :lol: Heller det enn at det ryker under inspirert kjøring.

Monterte også nytt speil på passasjersiden, bare for å finne ut at det nye ikke virka det heller, tydeligvis en el.feil, så det er nok en ting som aldri blir fiksa :roll:

Har også lagt om kablene til carputeren, skal prøve å montere denne forran under panseret. Er litt trangt om plassen pga forsterkerene, men det går sikkert ann å skvise litt mer nedi der :lol:

#169931  av sleeper

Morten skrev:
Jostein skrev:
Whiteline justerbare. Har ikke fått testa de skikkelig enda, så må nok vente litt på en eventuell anbefaling :wink:
Kjøpte rett fra whiteline (http://www.whiteline.com.au)
hva betalte du i frakt da?

#169952  av sindrejl

synes det virker som det er billigere å kjøpe whiteline ifra fensport jeg? eller tar jeg helt feil i kursene nå?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12