TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Demping av dekkstøy

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #169977  av hovik

Kjørte over 25mil i går i hardt regnvær, og kom frem til at støyen fra dekka er litt i meste laget. Har noen støydempet en MK2, evnt vet hva som trengs for å dempe den værste hjulstøyen. ( Ønsker ikke å dempe motorlyd )

#169995  av kake

Andre dekk (utrolig forskjell på dekk når det gjelder støy).
Bedre stereo ? :)

#170000  av richeros

Demping av bilens karosseri er vel noe det beste du kan gjøre. Brownbread skal visst være et bra produkt. Dette resulterer i bedre lyd fra anlegget også...

#170018  av hovik

richeros skrev:Demping av bilens karosseri er vel noe det beste du kan gjøre. Brownbread skal visst være et bra produkt. Dette resulterer i bedre lyd fra anlegget også...
Hvor får jeg tak i det, og hvor burde det monteres ( Kun ved hjulbue, eller flere steder ? ) ?

#170039  av kake

hovik skrev:
richeros skrev:Demping av bilens karosseri er vel noe det beste du kan gjøre. Brownbread skal visst være et bra produkt. Dette resulterer i bedre lyd fra anlegget også...
Hvor får jeg tak i det, og hvor burde det monteres ( Kun ved hjulbue, eller flere steder ? ) ?
Se denne tråden. Min erfaring er at det blir litt stillere, spesielt i dørene, men ikke forvent noen underverker, og så er det fryktelig mye jobb å legge :wink: Syntes forøvrig det der blir helt feil i MR2, det er kun ekstra vekt. Det er som sagt forresten kjempeforskjell på dekk når det kommer til støy!

#170230  av hovik

kake skrev:
hovik skrev:
Se denne tråden. Min erfaring er at det blir litt stillere, spesielt i dørene, men ikke forvent noen underverker, og så er det fryktelig mye jobb å legge :wink: Syntes forøvrig det der blir helt feil i MR2, det er kun ekstra vekt. Det er som sagt forresten kjempeforskjell på dekk når det kommer til støy!
Enig i at det er litt feil i Mr2, men regner med at 5-10 kg ikke gjør store forskjellen.

Dekkstøy er valigvis ikke noe problem når det er tørt og fint på veien, men når det er nærmest åpen sjø, støyer det fælt. Jeg liker å kunne holde en normal samtale når man cruiser i 80-90, selv i regnvær.

#181289  av Rømmling

vis du ikke har fått gjort noe med det enda så der det en del bra hint på denne linken