TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• lys i dørlÃ¥s?/alarm??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #166815  av tore 95 tt euro spec

HEY :D er det så at det skal være lys i dørlåsene på supra'n?? er det mye jobb å skifte pære/diode der om den er istykker??

har et broblen til :? det er ettermontert alarm på bilen,den orginale er fra koplet, men når jeg setter i sikringen til den ettermonterte alarmen begynner det bare å blinke og tute,det hjelper heller ikke å trykke på knappene,og hvorfor går det ikke ann å låse bilen med annet en nøkkelen??hvor sitter motoren til sentrallåsen??
hva tror dere er problemet??

mvh tore
 #166856  av @lpher

tore 95 tt euro spec skrev: HEY :D er det så at det skal være lys i dørlåsene på supra'n?? er det mye jobb å skifte pære/diode der om den er istykker??
Det er vistnok litt tidkrevende ja :) Men...jeg har det faktisk på "to do" lista mi jeg også :D
http://www.internetwork.org.uk/Dash%20C ... orlock.htm
tore 95 tt euro spec skrev: har et broblen til :? det er ettermontert alarm på bilen,den orginale er fra koplet, men når jeg setter i sikringen til den ettermonterte alarmen begynner det bare å blinke og tute,det hjelper heller ikke å trykke på knappene,og hvorfor går det ikke ann å låse bilen med annet en nøkkelen??
Om alarmen ikke er montert i norge...er det lite trolig at den verken er FG-godkjent eller at noen er autorisert på å montere/feilsøke på den...så få noen til å riv ut dritten før den lager skikkelig trøbbel for deg er mitt råd ihvertfall :wink:
tore 95 tt euro spec skrev: hvor sitter motoren til sentrallåsen??
Ehh...i døra :)
tore 95 tt euro spec skrev: hva tror dere er problemet??

mvh tore
Som sagt...det er egentlig uvesentlig...røsk den ut...om det ikke er en FG-godkjent alarm that is :)

#166874  av tore 95 tt euro spec

oki...det jeg mente er hvor selve sentralen til sentrallåsen sitter...el er det ikke på supra'n..er det vakum eller el sentrallås??? er det en svakhet at den orginale s-låsen slutter å funke el er det bare på min det er slik :)

jaja da får jeg vel rive den "driten" ut da :) siden du sier det :D :D

#166914  av @lpher

tore 95 tt euro spec skrev: oki...det jeg mente er hvor selve sentralen til sentrallåsen sitter...
Ahh :oops: :lol: Ikke sikker faktisk...
tore 95 tt euro spec skrev:
el er det ikke på supra'n..er det vakum eller el sentrallås???
Ikke sånn merce-vakum-dritt på supran nei :D
er det en svakhet at den orginale s-låsen slutter å funke el er det bare på min det er slik :)
Ikke regnet som ett vanlig problem så vidt jeg vet ihvertfall :) Men...alderen tynger vettu :D
jaja da får jeg vel rive den "driten" ut da :) siden du sier det :D :D
Som sagt...om alarmen ikke er FG-godkjent....så er det bare å røske den ut ja...FØR den gir deg permanent trøbbel...noe som er veldig vanlig på visse alarmtyper :wink:

#166928  av 2fast4u

tore 95 tt euro spec skrev:oki...det jeg mente er hvor selve sentralen til sentrallåsen sitter...el er det ikke på supra'n..er det vakum eller el sentrallås??? er det en svakhet at den orginale s-låsen slutter å funke el er det bare på min det er slik :)
:D

BÃ¥de sentralen og evnt integr.rele er plassert helt til venstre under/inne i dashbord.

.......og hvorfor går det ikke ann å låse bilen med annet en nøkkelen??hvor sitter motoren til sentrallåsen??

mvh tore

Er ikke helt sikker på Supra, men de fleste Toyota fra 90 tallet har IKKE driver i førerdør, man må bruke nøkkel for å påvirke microbryter som styrer rele til resten av sentrallåsdrivere.
Dette er vel årsak til at du ikke får låst med annet enn nøkkel.

#166945  av tore 95 tt euro spec

2fast4u skrev:
tore 95 tt euro spec skrev:oki...det jeg mente er hvor selve sentralen til sentrallåsen sitter...el er det ikke på supra'n..er det vakum eller el sentrallås??? er det en svakhet at den orginale s-låsen slutter å funke el er det bare på min det er slik :)
:D

BÃ¥de sentralen og evnt integr.rele er plassert helt til venstre under/inne i dashbord.

oki hvor går man inn da?? under pedalene el??

.......og hvorfor går det ikke ann å låse bilen med annet en nøkkelen??hvor sitter motoren til sentrallåsen??

mvh tore

Er ikke helt sikker på Supra, men de fleste Toyota fra 90 tallet har IKKE driver i førerdør, man må bruke nøkkel for å påvirke microbryter som styrer rele til resten av sentrallåsdrivere.

#166986  av @lpher

2fast4u skrev:
Ahh...ante meg at det var dær ja...i og med at det er dær Defa krever at man monterer alarmhjernen :)
2fast4u skrev: Er ikke helt sikker på Supra, men de fleste Toyota fra 90 tallet har IKKE driver i førerdør, man må bruke nøkkel for å påvirke microbryter som styrer rele til resten av sentrallåsdrivere.
Trenger ikke driver i døra på mkIV Supra :) Den er med andre ord "forberedt" for fjernstyring av sentrallåsen. Noe man fikk kjøpt som option på nyere mkIV faktisk :)

#166992  av 2fast4u

@lpher skrev:
Trenger ikke driver i døra på mkIV Supra :) Den er med andre ord "forberedt" for fjernstyring av sentrallåsen. Noe man fikk kjøpt som option på nyere mkIV faktisk :)
Så da kan man altså kjøpe seg dette "Keyless entry system base kit" til 96-97 Supra og koble dette til relèet, eller.... :?:
Part no.: 08585-00940

:wink:

#166999  av tore 95 tt euro spec

2fast4u skrev:
@lpher skrev:
Så da kan man altså kjøpe seg dette "Keyless entry system base kit" til 96-97 Supra og koble dette til relèet, eller.... :?:

oki er det kurant jobb el?? hva koster noe slik...??

#167102  av mr.ourom

2fast4u skrev:
@lpher skrev:

Det går fint an å koble keyless entry til supraen.Det er en enhet som er plassert under setet.På noen biler sitter nok denne enheten men fjernkontrollen er borte. Går an å få kjøpt uorginal fjernkontroll som fungerer perfekt med denne på ebay.

#167198  av tore 95 tt euro spec

mr.ourom skrev:
2fast4u skrev:
@lpher skrev:

Det går fint an å koble keyless entry til supraen.Det er en enhet som er plassert under setet.På noen biler sitter nok denne enheten men fjernkontrollen er borte. Går an å få kjøpt uorginal fjernkontroll som fungerer perfekt med denne på ebay.
hvor får man kjøpt den enheten som skal sitte under setet da?? dyr? er det opplagt ledninger så det er bare plug and play el??

#168555  av @lpher

hvor får man kjøpt den enheten som skal sitte under setet da?? dyr? er det opplagt ledninger så det er bare plug and play el??
Om du mangler begge deler...regner jeg med det blir endel billigere om du fks kjoeper ett Enforcer Keyless kit av meg :)

#168583  av tore 95 tt euro spec

@lpher skrev:
Om du mangler begge deler...regner jeg med det blir endel billigere om du fks kjoeper ett Enforcer Keyless kit av meg :)
hei gitt :D er ikke du på ferie da :) å hva kommer den prisen på da?? :wink:

mvh mig :wink:

#170584  av @lpher

tore 95 tt euro spec skrev: hei gitt :D er ikke du på ferie da :)
Joa...jeg var det :) Men...grekerne har internett de også tydeligvis :)
tore 95 tt euro spec skrev: å hva kommer den prisen på da?? :wink:

mvh mig :wink:
Sender deg TS-OGN-pris på PM :)