TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Effektanlegg

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #170568  av Kjetil84

Hei

Skal bygge effektanlegg i min Carina E GTI!

Slik ser det nåværende eksosanlegget ut:
Bilde

Hvilken rørdimensjon bør jeg velge på denne motoren? Har planer om å justere/chippe bilen også, så må ha litt å gå på!:P
Har hørt 3" skal gå fint, så jeg tar utgangspunkt i det nå!

Ser på Simons nettside at de leverer effektanlegg fra katalysatoren og bakover, men bør jeg bytte katalysator også? Har enda ikke funnet en TÜV godkjent katalysator på 3"! Og de sports-katalysatorene jeg har funnet er 5000kr og oppover!

Den potta som kommer rett etter katalysatoren, kan jeg bytte den med et rør på 4"? Snakket med en kar som mente at det var nok å ha et lite strekk med større rør istedefor potte, men vil dette bli godkjent? Det hadde jo vært vesentlig billigere!:P

Fant en side som hadde greie priser på rustfritt utstyr, og godt utvalg:
http://www.ferrita.no/

Takker for alle svar!:)

#170587  av doffy

3" høres overdimensjonert ut spør du meg, 2" ville holde lenge skulle man tro. 3" vil bare føre til mer irriterende during når du kjører normalt såvidt jeg har forstått. Fjerne katalysator er bortkastet med mindre man har chippet hjernen for det sånn hvis motoren er original ellers.

Spørs jo og hva du er på utkikk etter. Snakk med svendsen eksos eller noen andre som driver med bygging av eksos og sånt. De har peiling og kommer ikke med mye bullshit om at du vinner 50 hester på å få 5" endestuss ;)

#170739  av Kjetil84

Jeg kan nøye meg med 2,5", men 2" er ikke noe særlig større enn det er nå!:P
Jeg tror jeg sender mail med Ferrita og hører hva de mener!:)

Takk for svar!:)