TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hva er dette hullet til??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #169120  av sleeper

Noewn som kan forklare meg hva dette hullet er til?? skal jeg ha en skrue der?? (treffer jo ingenting bak der...)

#169129  av TOYPARTS

Hmm var det der?? da missforsto jeg litt jeg da, hmm lurer på det samme jeg også.

#169148  av Peak

Her har jeg et bilde fra når jeg skiftet regreim og tettninger, kan ikke huske hva den "knotten" er til..kansje for å holde regreimen på plass?
NB! sjekk det utrolig bra "spesialverktøyet" jeg laget meg 8)
Vedlegg
.
.
Celica 081.jpg (667.88 kiB) Vist 446 ganger

#170733  av soarer

Feste av kamrems-deksel kanskje? Skifta regreim på corollan min en gang, og da så jeg en del sånne rare løsninger.

#170752  av sleeper

det passer ivertfall ikke til noen av festene i dekslene på 3sgte motoren...(men det kan jo hende samme pumpe blir brukt på en annen toyota motor, og at det hullet brukes der..!?!?)

#170764  av CelicaTurbo

Peaks bilde er jo fra en 3S-GTE og viser hva som ser ut som en støtte eller begrensning for reimen montert der. Er ihvertfall bare et sirkulært metallstykke som er boltet fast, og etter toppen på stykket å dømme ser det ikke ut til at det er meningen at dette skal hverken støtte dekselet eller ha noen annen funksjon.

#177120  av kennethx

Eneste jeg kan si er, DET ER ETT FORBANNA MØKKAHULL, og det kommer masse olje ut der om du ikke tetter det igjen med en skrue :lol: :lol: :lol: :roll: :roll: :roll:

#177163  av CelicaTurbo

det ser da virkelig ut som om det er en reim-guide som skal stå der og Toyota har sikkert plassert den der av en grunn, spørs om en skrue gjør samme nytten, men ser heller ikke ut til at en slik guide er spesiellt viktig :lol:

#177291  av sleeper

kennethx skrev:Eneste jeg kan si er, DET ER ETT FORBANNA MØKKAHULL, og det kommer masse olje ut der om du ikke tetter det igjen med en skrue :lol: :lol: :lol: :roll: :roll: :roll:
heh, du fant du det du og! :wink: :wink:

starta en st205 med ny motor her om dagen og den hadde samme problemet.. (så dere med 3 gen må passe på dere o... :shock:

#177299  av Andy_Celica

sleeper skrev:
kennethx skrev:Eneste jeg kan si er, DET ER ETT FORBANNA MØKKAHULL, og det kommer masse olje ut der om du ikke tetter det igjen med en skrue :lol: :lol: :lol: :roll: :roll: :roll:

starta en st205 med ny motor her om dagen og den hadde samme problemet.. (så dere med 3 gen må passe på dere o... :shock:
Takker, den feilen hadde jeg garantert gjort nå jeg begynner å sette sammen motoren til helga!

#177485  av kennethx

sleeper skrev:

Ja, omsider. Men byttet jo simering på veiv, og o-ring på oljepumpe før det uten at det hjalp. Men er overlykkelig over at det ikke renner olje av bilen lengre :D

#177488  av jumbo

Tittelen på denne tråden høres ut som det som om ca 2 sekunder skal vise seg å bli en VELDIG mislykket date :lol:

#177491  av SMT

sånn ser den nye oljepumpa ut på min 2gen.3s-gte motor. er det dette hullet dere snakker om?

det ser ut som om dette hullet er helt tett, hos meg,men ser at en annen oljepumpe til 2gen-3s-gte som jeg har liggende, har ikke dette hullet, det ser ut som om det er plugget i gjenn,med en metalltropp...

i såfall hva brukte dere og plugge i gjenn dette hullet?
Vedlegg
hull i olje pumpe hull i oljepumpe2.JPG
hull i olje pumpe hull i oljepumpe2.JPG (30 kiB) Vist 1090 ganger
hull i oljepumpe.JPG
hull i oljepumpe.JPG (34.19 kiB) Vist 1090 ganger

#177599  av sleeper

dbuker bare en skrue og tetter med..