TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Høyttalere til 95-modell Celica

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #166623  av Cel.-eier

Har en 95-modell Celica uten noen form for stereoanlegg, og har heller ikke tenkt meg noe svære greier, men kunne trengt litt hjelp. Har bare hulrom i sidene i baksetet (gitter, men ingen høyttaler), og høyttalerne i dørene er vel ikke så mye å skryte av.. Vil ikke ødelegge hattehylla, men kunne tenkt meg å kjøpe nye høyttalere... Hvilken størrelse passer foran/bak? Må sikkert ha ut baksetet, men er det ellers uproblematisk å montere høyttalerne i sidene?

Alle tips mottas med takk!! :)

#166655  av Gt-4-Ever

Skulle være en grei sak å få til. hvis du kjøper 2stk 6,5" komponentsett så kan du ha ett bak og et fremme. Blir veldig bra lyd. Trenger sikkert litt tilpasning, men det er bare å skjære ut en ramme i tre i mellom høyttaler og festene i dørene,veggene.

#166661  av @lpher

Strengt tatt ikke nødvendig med komponentsett bak da men... :wink: Men...uansett hva du gjør...så bruk god tid, og vær nøye med monteringa...ettersom det blir stor forskjell om man gjør skikkelig jobb her :)

#167248  av Cel.-eier

Så 6,5" passer både i dørene og i sidene bak? :roll:

#168349  av Gt-4-Ever

er nestn sikker på det ja, siden @lper ikke kom med noen innvendinger så skulle det stemme.

#170758  av @lpher

Gt-4-Ever skrev:er nestn sikker på det ja, siden @lper ikke kom med noen innvendinger så skulle det stemme.
LOL :D Godt tenkt :)
 #170896  av lexusmann

Cel.-eier skrev:Har en 95-modell Celica uten noen form for stereoanlegg, og har heller ikke tenkt meg noe svære greier, men kunne trengt litt hjelp. Har bare hulrom i sidene i baksetet (gitter, men ingen høyttaler), og høyttalerne i dørene er vel ikke så mye å skryte av.. Vil ikke ødelegge hattehylla, men kunne tenkt meg å kjøpe nye høyttalere... Hvilken størrelse passer foran/bak? Må sikkert ha ut baksetet, men er det ellers uproblematisk å montere høyttalerne i sidene?

Alle tips mottas med takk!! :)
Bare legg originalhylla oppå en vanlig sponplate(eller MDF, etter hva du har råd til), tegn rundt og skjær til med stikksag. Kle med hva du vil, sort, grått eller andre farger stoff, skai osv...funka i alle fall greit hos meg...hadde ikke de store planne om noe konkurranse greier, men det ble bra...
 #170912  av @lpher

lexusmann skrev: Bare legg originalhylla oppå en vanlig sponplate(eller MDF, etter hva du har råd til), tegn rundt og skjær til med stikksag. Kle med hva du vil, sort, grått eller andre farger stoff, skai osv...funka i alle fall greit hos meg...hadde ikke de store planne om noe konkurranse greier, men det ble bra...
Det Lexusmann beskriver her er det ENESTE måten å montere 6x9" i hattehylla på en kombi faktisk! :D

#170926  av lexusmann

hehe, min var faktisk litt avansert i tillegg...skar av en bit etterpå og skrudde på en hengsle, slik at den fulgte litt med når man åpna luka...

Greit å få litt kred av selveste @lphern, hehe...

#171514  av @lpher

lexusmann skrev:
Greit å få litt kred av selveste @lphern, hehe...
:oops: :lol: LOL...ikke nødvendig å sende selvtilliten min til himmels da :D Er vel alderen min som gjør at jeg har prøvd ut en del...og kjenner til en del...mer enn hva her og fru hvermannsen gjør....om stereo :D