TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• En liten sneakpeek - Pioneer 2006

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #130136  av @lpher

AVIC X1R ser ut til å få en "tvillingbror" :)

http://www.pioneerelectronics.com/pna/p ... 18,00.html

Denne finnes kun i US-utgave pr. idag...og vil...før noen spørr...ikke fungere i europa :) ...men den vil nok dukke opp i europa også...etterhvert. Men...Pioneer pleier å holde forhandlerne sine ganske så oppdatert...og de er tyste enda :) Hvilket betyr at en europeisk utgave tidligst dukker opp til neste sommer :)

#130203  av Blueman

så litt stilig ut den dære ja :)
Hva må man gi for en sån da vis den kommer ? :P

#130213  av @lpher

Blueman skrev:så litt stilig ut den dære ja :)
Hard to say...blir kun gjetting det....men jeg ser den i usa er littegranne rimeligere enn AVIC X1...noe som sikkert vil speiles her i Europa også :)

#130248  av sindrejl

double-din? Den der var spesiell :D Likte den. Ser litt tøft ut når man fyller halve dæsjen med en skjerm.. hehe

#130283  av chris

@lpher skrev:
Blueman skrev:så litt stilig ut den dære ja :)
Hard to say...blir kun gjetting det....men jeg ser den i usa er littegranne rimeligere enn AVIC X1...noe som sikkert vil speiles her i Europa også :)
Vet ikke helt jeg.. Kenwood sin "tilsvarende" modell UTEN navigasjon koster jo 14 lapper. Frykter for at denne blir svindyr jeg.. i hvert fall med en gang den lanseres.

#130333  av lexusmann

Pioneer er jo ikke akkurat det rimeligste som finnes da...må vel regne med nærmere 20 lapper...

#170837  av Hyperion

Har Pioneer noen planer om en lignende uten navigasjons-delen?? I 2-din altså.. Eneste alternativet for meg foreløpig ser ut som Kenwood, men jeg har blitt så glad i Pioneer :)

#170846  av @lpher

Hyperion skrev: Har Pioneer noen planer om en lignende uten navigasjons-delen?? I 2-din altså..
Det tror jeg ikke kommer i år ihvertfall...men jeg vet mer om dette i morra faktisk :D
Hyperion skrev:
Eneste alternativet for meg foreløpig ser ut som Kenwood, men jeg har blitt så glad i Pioneer :)
Stemmer...delvis...da Alpine har kommet med en dyr 2-din...og Clarion lanserte denne 2-din enheten nettopp! :D
http://www.clarion-eu.com/no/Multimedia ... 104.4.html
(Den ser MYE tøffere ut på bildene i katalogen...børsta stål på sidene og greier :D)

Som jeg har JÆSKLA lyst på sjøl! :D

#170969  av chris

Hyperion skrev:Har Pioneer noen planer om en lignende uten navigasjons-delen?? I 2-din altså.. Eneste alternativet for meg foreløpig ser ut som Kenwood, men jeg har blitt så glad i Pioneer :)
Jeg har alltid hatt Pioneer jeg også, men jeg må si jeg ble meget positivt overrasket over Kenwood double-din saken. Synes lyden ble bedre, og enheten ser jo helt rå ut.. og den er ganske greit priset om man velger bort navi-enheten :)

Svaret på spørsmålet ditt er forresten nei, Pioneer har foreløpig ingen 2-din enhet uten navi planlagt.

#170979  av Hyperion

Takk for svar! Er nok en stund til jeg har såpass med gryn at jeg begynner å fylle bilen med stereo, men håper å få gjort det i løpet av et års tid. Dobbel-din skjerm/dvd, skifte ut høyttalere på de originale plassene og kanskje kaste i en aktiv sub, eller forsterker og sub. Blir vel en tur til Trondheim igjen da tenker jeg :) Lydisolerer dere dører og på bilradiospesialisten? Har en irriterende skrangle-lyd i dørene med litt volum...

#171475  av Hyperion

Hyperion skrev: Lydisolerer dere dører og på bilradiospesialisten? Har en irriterende skrangle-lyd i dørene med litt volum...

#171522  av @lpher

Hyperion skrev:
Hyperion skrev: Lydisolerer dere dører og på bilradiospesialisten? Har en irriterende skrangle-lyd i dørene med litt volum...
Vi gjør det meste vi...men jeg ville nok ha tittet på det selv først...da slike "finn feilen" ting (i dette tilfellet ulyden) er VELDIG vanskelige å gi noe konkret pris på forhånd....dessverre...og man kan risikere at det tar lang tid...med dertil hørende høy regning...dessverre :wink: