TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjekt skifte clutch og div pÃ¥ GT4

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

 #166718  av larsst185
 
Vet ikke helt om jeg tok den med at jeg ikke må bytte ecu. :)
Kan nok ikke kjøre med standard ecu om jeg skal kjøre med høyere trykk enn 0,8 på td06 turboen.Da tror jeg nok toppakning og slikt får føtter å gå på.

 #166719  av sleeper
 
larsst185 skrev:Vet ikke helt om jeg tok den med at jeg ikke må bytte ecu. :)
Kan nok ikke kjøre med standard ecu om jeg skal kjøre med høyere trykk enn 0,8 på td06 turboen.Da tror jeg nok toppakning og slikt får føtter å gå på.
er nok bare og begynne og spare tenker jeg!(ivertfall hvis du vil dra litt effekt ut av den nye turboen din! :D

 #166720  av larsst185
 
Har begynt å sjekke litt priser.Vet ikke helt hva man bør gå for?Tips?

 #166736  av ErikG
 
Nå begynner du å prate. Du som bare skulle bytte clutch!! :lol:

 #166740  av sleeper
 
kommer ann på hvor mye du vil gjøre av det da??

enkleste er jo bare og kjøpe rom tune fra ats, men dette er da LAAAAAANGT fra opptimalt!

neste steg på lista må vel være enten nemesis eller aem som begge er pluggandplay systemer, disse vil fungere veldig bra og du kan kontrollere det meste.

eller så kan du gå all inn og kjøpe den motech, elektromotive tec3 eller autronic, hvor du må koble om hele ledningsnettet til motoren! (har gjort dette selv og det er ikke så veldig vansklig.)

 #166846  av 2fastgt4
 
min erfaring her er at det er dyrt å velge billig løsning.Det pga at du får litt mersmak får hva du kan få.Så finner du svakheter med det og eneste løsningen ut av suppa er å få deg state of art utstyr som sleeper nevnte på slutten.
Og den td06 turboen må ha datasprut større dyser pumpe og div diverse :D skal du ha tjangs til å tømme turboen for krefter.

 #171136  av ErikG
 
Hva skjer? Lenge siden du har skrevet noe her. Hva har du gjort med kjølingen til gearkassa?? Og hva har du gjort med røra til servoen som går foran AC radiatoren?

 #171200  av sleeper
 
ja, lenge siden vi har gørt noe fra deg nå!
burde vel være klar snart?

 #171551  av larsst185
 
ting er så godt som ferdig,men som sagt tidligere så hadde ATS glemt å pakke ned retur røret til olja fra turboen.Di beklaga så mye å sa at pakken ble sendt 12 april.Jeg fikk pakknummeret men klarte aldri å få opp noe info på pakken.ATS forsikra meg om at den var sendt og at det måtte være jeg som tasta nr inn feil eller no.Vertfall, da ikke pakken hadde kommet til 2 mai sende jeg en litt krass mail nedover å fikk dem da til å sjekke det på nytt.Da påstår di at pakken satt fast i tollen i USA men at de nå hadde ordna det.4 mai fikk jeg opp at pakken var innlevert i Texas og i dag var den på gardemoen.Skal vedde på at pakken aldri var sendt fra ATS i første omgang.Sløvinger.hiver med noen bilder av ic montering og flytting av kjølere til gear og servo :)
Vedlegg
DSC01002.JPG
DSC01002.JPG (156.73 kiB) Vist 1740 ganger
DSC01001.JPG
DSC01001.JPG (240.92 kiB) Vist 1754 ganger
DSC01000.JPG
DSC01000.JPG (248 kiB) Vist 1768 ganger
DSC00999.JPG
DSC00999.JPG (197.07 kiB) Vist 1744 ganger
DSC00998.JPG
DSC00998.JPG (211.09 kiB) Vist 1744 ganger

 #171552  av larsst185
 
noen til
Vedlegg
DSC01004.JPG
DSC01004.JPG (140.49 kiB) Vist 1732 ganger
DSC01003.JPG
DSC01003.JPG (154.56 kiB) Vist 1743 ganger

 #171583  av kennethx
 
Ser rått ut, kjekt med bilder :D

 #171610  av sleeper
 
syntes det begynner og se VELDIG bra ut nedi der nå! :D :D


foresten: sliter med og få bunnpanna mi tett jeg... har du noen gode tipst til hvordanjeg skal være sikker på at den ikke lekker når jeg monter den??

 #171623  av ErikG
 
Har du laget noen egne rør fra innsuget??

 #171868  av larsst185
 
Ang bunnpanna så er de eneste tipsene jeg har å banke ned området rundt hullene til boltene i bunnpanna litt slik at du får bra press på paknings stoffet.Også være syykt nøye med å få gjordt reint ordntlig der stoffet skal ligge.
ErikG:Endte opp med at jeg kappa opp å laga alt av rør på nytt igjen.Fikk ikke de røra som fulgte med til å bli bra.Røret over motoren er 2" rustfritt tig sveisa rør.
Fikk foresten start i kveld :) Bilen er forsåvidt "litt" mer brutal en før.Lyden fra wg er bare helt porno :D
Et par små problemer har det vert,Kobla boostcontrolleren feil på 2 prøvetur,ladetrykket rett opp i 1,5 bar å det smalt noe så jævlig.Røret inn på innsuget hoppa ut og feilkode 52 (knock sensor) dukka opp :lol: huff
Skifta sensoren og alt er helt ok nå.Har også en mystisk lyd i området rundt eksos huset på turboen.Lyden var der fra jeg starta opp første gangen.Høres nesten ut som en single/vibrasjonslyd fra et varmeskjold,men har sjekka det og det er ikke det.Lyden høres best på hurtig tomgang.Synes det nesten høres ut som om det kommer inne fra turboen på eksos siden.Men eneste jeg kan tenke meg kan lage den lyden der er den originale wg som er sveisa fast i lukka stilling fra ATS.Mulig wg ikke er helt lukka og wg "dørene" laker denne lyden.Noen ideer??

 #171916  av sleeper
 
khørs riktig ut at det kan være noe med den WG luke som lager den lyden... litt mye jobb og skru av dp`n bare for og sjekke! men hvis det irriterer deg veldig så er det vel den eneste muligheten.. :?

ang trykkrøret til innsuget så gjorde jeg akkurat det samme! ladet 1.4g og så sprat det av når jeg slapp gassen..(kjørte uten dump da!)
dette skjedde 1 uke etter at bilen ble hel lakert.. res: en stor bult i panseret..
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13