TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prisklasse pÃ¥ pen MR2 mk2?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #171922  av carinar

Vurderer kjøp av MR2, men sliter med å finne en utgave som ikke er voldtatt, da tenker jeg originalt utstyr er byttet ut, f.eks. rattet er bytta ut med noe teit momo sportsratt opplegg, panelet er bytta ut, lykter og masse dilldall, enda verre når merker er fjernet og noen stygge skjørter/bodykit greier er påmontert.

Hva bør man sjekke etter? Vet disse bilene som oftest er hardkjørt og mishandlet med nedslitt interiør, er det mulig å få tak i et pent eksemplar til maks 90.000?

Mente ikke å være frekk, er bare litt lei av nedslitte biler :cry:

Edit: dette er noe av det bedre jeg har sett :
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/download.php?id=16405

men som oftest er stylinga dårlig utført :?
 #171938  av Ivar

carinar skrev:Vurderer kjøp av MR2, men sliter med å finne en utgave som ikke er voldtatt, da tenker jeg originalt utstyr er byttet ut, f.eks. rattet er bytta ut med noe teit momo sportsratt opplegg, panelet er bytta ut, lykter og masse dilldall, enda verre når merker er fjernet og noen stygge skjørter/bodykit greier er påmontert.

...

Det der er noe av det verre jeg har sett, og etter beskrivelsen din av hva du er ute etter du bør egentlig være enig.

#171944  av jij1984

Noe av det verre du har sett??
Er du dom?
Bilen er helt strøken!
Stylingen er montert 100%!

Kom på ACR i Juni på sommertreffet så skal du få se!
 #171950  av Mr2 Mk2

carinar skrev:Vurderer kjøp av MR2, men sliter med å finne en utgave som ikke er voldtatt, da tenker jeg originalt utstyr er byttet ut, f.eks. rattet er bytta ut med noe teit momo sportsratt opplegg, panelet er bytta ut, lykter og masse dilldall, enda verre når merker er fjernet og noen stygge skjørter/bodykit greier er påmontert.

Hva bør man sjekke etter? Vet disse bilene som oftest er hardkjørt og mishandlet med nedslitt interiør, er det mulig å få tak i et pent eksemplar til maks 90.000?

Om det er en PEN ORIGINAL bil du ser etter,så er import helt klart veien å gå.Å finne en urørt bil som er gått lite er slett ikke umulig,om du impoterer.Det er dog ikke lett å få tak i her til lands...Prisen ligger vel på rundt 100.000~ ferdig impotert.Hadde hørt med Turboknut her på forumet,han har hatt en god del biler som er urørt og ser særdeles bra ut,understell osv ser helt rent og pent ut og ikke noe rust.Han hadde f.eks en 200sx for ikke lenge siden,DEN var STRØKEN den.!

lykke til :P

#171985  av mr.two

jij1984 skrev:Noe av det verre du har sett??
Er du dom?
Bilen er helt strøken!

Det heter "dum", og jeg vil si at du fremstår ikke akkuratt som en gluping med slike utsagn. Om det er strøkent utført eller ei er jo helt irrelevant. Threadstarter nevner utbyttede ratt, paneler osv og henviste til et interiør bilde av bilen din, der jeg går utifra han mente at det var fint. Ivar på sin side mente det motsatte. Alle og enhver har rett til å si hva de mener, selv om bilen er din, og du trenger ikke ta det så sykt personlig.
 #172003  av kake

Jeg har sett maks 2 i Norge til salgs de siste par åra som jeg vil definere som strøkne, den ene av de kjøpte en bekjent av meg. (Gul 1993 GTi m/skinn og 55000km på tellern). Pris ca 175.000,-

Jeg fant min på www.autoscout24.de. Det er i Sveits/Tyskland det er størst utvalg. Men, for 90.000 kan du glemme å finne et "samlerobjekt" ja.

Denne så jeskla bra ut!

Var ikke dum denne heller.

#172006  av Ivar

jij1984 skrev:Noe av det verre du har sett??
Er du dom?
Bilen er helt strøken!

Ja, jeg er "dom".

Nå var det snakk om interiøret. Eksteriøret på bilen din er relativt smakfullt og pent, men det er en helt annen diskusjon.

Trådstarter starter tråden ved å påpeke at uorginale ting ikke er noe han/hun er ute etter, for å så linke til et bilde hvor mer eller mindre alt avbildet er modifisert.

Lakkert interiør har jeg ikke sansen for overhodet, da det kun sørger for at man må behandle interiøret med silkehansker. Du kan si hva du vil, men mitt originale interiør er garantert mer slitesterkt enn ditt. Røde detaljer gir meg heller ikke akkurat ståpikk.

Du har kjøpt deg en prangende bil. Da må du være forberedt på at det er delte meninger om den.

Next, please.

#172028  av carinar

Som sagt sa jeg dette er noe av det BEDRE jeg har sett: da henviste jeg til denne linken: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/download.php?id=16405

Der var ting gjennomført, kanskje var plasseringen av det siste setninga litt forvirrende, da jeg snakket om lite gjennomført tenkte jeg generelt og ikke på den linken ovenfor.

Når folk bare slenger inn ett nytt ratt og kanskje en harry hodeskalle på girspaken, synes jeg dette ødelegger f.eks.

#172035  av jij1984

Tror ikke det finnes noe styggere inni en MR2 enn det orginale rattet...

#172062  av aneriks

jij1984 skrev:Tror ikke det finnes noe styggere inni en MR2 enn det orginale rattet...
enig i det, ser jo ut som en hiace :(

#172070  av FireWalk

Nå blir jo dette som å diskutere politikk da.. eller hvem sin yndlingsfarge som er penest... :roll:

unger...

NÃ¥r det gjelder personlige preferanser finnes det ikke noe fasitsvar, nettopp fordi ALLE har forskjellige preferanser og meninger om ting.

Ang det orginale skal jeg være enig i at det ikke ser spesielt pent ut. Men jeg har valgt å beholde mitt av den enkle grunn at det er Airbag i det, og den kan være kjekk og ha den dagen en eller annen galning bestemmer seg for å krasje inn i bilen din. For ja; det trenger ikke være DU som gjør noen feil, det kan være noen andre. Og vil du virkelig legge livet ditt i andre sine hender? det vil iallefall ikke jeg. Å fjerne sikkerhetsutstyr til fordel for utseendet på bilen blir ikke aktuelt for mitt vedkommende. Det blir som å fjerne kollisjons-bjelkene for å gjøre bilen lettere.