TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Audi A4- hva synst dere?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#172472  av BrennaRacing

Bilen er veldig deilig å kjøre og går ikke så værst (0-100 på ca 8,8)

Hvis det er no minus så er det vel det som mange som kjører V.A.G klager over, dårlig service og verksted...Dyrt er det også...

Men det var jo en fin bil...Bare få fjerna de 1000 meterene :lol:

#172473  av Andy_Celica

Nydelig bil hadde lyst på en sånn jeg oxo.

Her kommer en link som fungerer:'
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... &username=

#172490  av Skylar

Er jo Audi så må jo nesten regne med at det koster :?

Er det noen andre bilder til rundt 250k dere kunne anbefale?
Bør ikkje være eldre enn 2000 mod-

Takk

#172491  av Skylar

BrennaRacing skrev:Bilen er veldig deilig å kjøre og går ikke så værst (0-100 på ca 8,8)

Hvis det er no minus så er det vel det som mange som kjører V.A.G klager over, dårlig service og verksted...Dyrt er det også...

Er det med eller uten chip `?

#172493  av arctic_celi

Skylar skrev:
BrennaRacing skrev:Bilen er veldig deilig å kjøre og går ikke så værst (0-100 på ca 8,8)

Audi er slik som VW burde være... men for meg så er Audi uaktuelt pga av verkstedet (og man må ja ha den på merkeverksted når den er så ny)

#172495  av BrennaRacing

Skylar skrev:

Det er helt orginalt...Hvertfall hvis det er snakk om 1,8 T...Så vidt jeg husker så ble ikke den a4`en levert med noen andre turbomotorer utenom 1,8...

Men som artic_celi sier: Verkstedet er ikke noe å skryte av...Har Volkswagen firmabil å har vært på service mange mange ganger...Var på service 6 ganger i løpet av en måned for samme feilen...Å de var ikke ydmyke engang...Den siste gangen jeg var der måtte jeg krangle meg til å få levert bilen fordi de mente de ikke hadde tid...Er ikke så fett å fortelle en kunde som er rimelig missfornøyd det...Har man ikke tid så skaffer man tid :lol:

#172497  av arctic_celi

BrennaRacing skrev:Men som artic_celi sier: Verkstedet er ikke noe å skryte av...Har Volkswagen firmabil å har vært på service mange mange ganger...Var på service 6 ganger i løpet av en måned for samme feilen...Å de var ikke ydmyke engang...Den siste gangen jeg var der måtte jeg krangle meg til å få levert bilen fordi de mente de ikke hadde tid...Er ikke så fett å fortelle en kunde som er rimelig missfornøyd det...Har man ikke tid så skaffer man tid :lol:
Så sant som sagt! Jeg måtte levere bilen 3 ganger med samme feil...
som de påsto at de hadde utbedret hver eneste gang... men nei da..
El-vinduet mitt fungerte ikke. For det første så er det irriterende å ta seg fri fra jobb 3 ganger for å fixse en dritt feil... men ikke nok med det...

De var faktisk frekke nok til å prøve å ta betalt for hver gang også...
måtte krange lengre en langt om at det er jo fanden ikke min feil at de ikke ubedrer feilen.
Det endte med at jeg kun betalte for delene som ble brukt og timene for siste gangen.
Men.. maken til en holdning skal du lete lenge etter!

Jeg setter aldri min fot i et VW verksted igjen.

#172498  av Skylar

Huffda, høres ikkje bra ut :?

#172499  av Andy_Celica

men kjøper du deg supra, har ikke toyota peiling heller, så da er du like langt faktisk.

#172503  av arctic_celi

Sånn for å vise kontrasten på service nivå:

Så skulle jeg reparere noe på Toyota rett før jul. Jeg skulle bare levere bilen også dra hjem til trønderlag for å så hente bilen den 29des igjen.
Når jeg leverte bilen så spurte de om de skulle sette bilen inn i hallen over Jula? Slik at den ikke sto ute i snøen...

Jeg bare.... eeeee... hvor mye koster det da?
Kundebehandler: hehe.. .nei det skal du selvfølgelig få gratis.. det kan jo hende at noen finner det for godt å stjele en sånn fin bil.
Jeg: Tusen takk!
Kundebehandler: Bare hyggelig.

Når jeg kom den 29des... så sto den ute... helt uten snø... litt halv varm (mens resten av bilene sto nedsnø) og det var bare å dra om nøkkelen og dra.

Det er Toyota service det!

#172505  av jsun

Skylar skrev:

Ingen Audi fan jeg heller ........ meeeeeen, det er en veldig god bil å kjøre, og det har ikke vært så mye feil på "den nye A4" som den gamle.
Den kan godt Chippes til 198hk uten problem, (kompis av meg gjorde det hos Audisentrum) og bilen drar GODT. Du får mye mer NM som gjør bilen VELDIG kjørbar, og drar bedre på turtall. Prisen er ikke for stiv heller, for vi snakker om en omprogramering av "hjernen" ikke fysisk inngrep. Men pris har jeg ikke.
Men "S90'n" jeg lekte med i vinter..... det nærmer den seg ikke :wink:

#172506  av celicat23

En veldig pen en til salgs...

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=53408

Eier jo audi selv, og har bekjente som har hatt flere forskjellige audi i løpet av flere år. Og det er ikke som med toyota, som kun er på verksted når det er service tid. Du må legge unna litt kroner, for ting ryker. Sånn er det bare. Så lenge du innser det før du kjøper en, så vil du bli fornøyd tror jeg. 1.8T motoren er god og kjøre, og ett 240hk kit er perfekt til den.

#172508  av Andy_Celica

arctic_celi skrev:Sånn for å vise kontrasten på service nivå:

Så skulle jeg reparere noe på Toyota rett før jul. Jeg skulle bare levere bilen også dra hjem til trønderlag for å så hente bilen den 29des igjen.
Når jeg leverte bilen så spurte de om de skulle sette bilen inn i hallen over Jula? Slik at den ikke sto ute i snøen...

Jeg bare.... eeeee... hvor mye koster det da?
Kundebehandler: hehe.. .nei det skal du selvfølgelig få gratis.. det kan jo hende at noen finner det for godt å stjele en sånn fin bil.
Jeg: Tusen takk!
Kundebehandler: Bare hyggelig.

Når jeg kom den 29des... så sto den ute... helt uten snø... litt halv varm (mens resten av bilene sto nedsnø) og det var bare å dra om nøkkelen og dra.

Det er Toyota service det!
Ja servicen er bra. men det har ikke peiling på biler over 1,8 liter

Når jeg stod å toyota og skulle bestille en oljepumpe, oppga jeg chassinr mitt, og motor kode 3sgte. og vet du hva han spuret om da? er det den 1,8 literen eller? da ble jeg sur og fortvilet. og siden har jeg ikke handelt hos den toyota forhandleren

#172510  av Skylar

Men det virker som om at A4`en er en bil med mye problemer.
Stemmer dette eller er det bare det at noen dere kjenner har tilfeldigvis hatt problemer med bilen?
Og hvis det er mye problemer med denne typen, hva årsmodell er det da snakk om`?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8