TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Turbo

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #172721  av Andy_Celica

Lurer på å bytte turbo etter vert, og har snakkt med turboservice, de anbefalte irx-450 hvis jeg ville ha en turbo som kan yte rundt 400. Har jo ikke planer om å kjøre på 400 for de org dysene klarer vsit bare 380 hester. men er dette en bra turbo til denne bruken?

Men hvis jeg monterer en irx-450 kan jeg vel ikke bruk den org st205 ic som sitter oppe på motoren, for det vil vel ikke passe i forhold til turboen?

Og kan jeg bruke den org eksos manifolden, har en kompis som kan lage flenser til meg, (masinfreste flenser) og olje skaffer jeg vel bare stålspunne slanger og nipler til?

#172869  av 2fastgt4

har lest om folk i england som drar over 400hk på den ic.
men de skjører også vanninnsprøytning :)

#172871  av sleeper

er ingen problem og bruke denne turboen og st205 kjøler!

har til og med sett bremsepapirer på 392 AWHP (nesten 500hk i motor) på st205 kjøler!

men du må lage en helt ny manifoil som har riktig flens! du kan ikke sveise på den org manifoilen!(blir ikke bra og sveise på støpejern!)

vi skal ned og starte en st205 med komplett bygd motor og en irx 600turbo i morra! skal si ifra når den er oppe og går om hvordan det funker! :wink:

foresten: de race turboene som turboservice har er VELDIG bra! (kjører selv med en hpx500 og den lader fra 2300! (1 kg ved ca 3000)

#172908  av cs2451

du kan jo lage til et adapter fra manifoilen og til turbo! trenger ikke bygge mer enn 10mm. dp må og sveises om

#172938  av Andy_Celica

cs2451 skrev:du kan jo lage til et adapter fra manifoilen og til turbo! trenger ikke bygge mer enn 10mm. dp må og sveises om
var det jeg tenkte å¨se. men må se hva lommeboka har å by på fremmover.

#172945  av cs2451

er jo ikke så dyrt å få laget til et adapter. noen hundre lapper.

#172987  av Hammeren

det er en 450 jeg monterer i min nå.
bruker org intercoler, men har bygd grenrøret slik at det passer.
så det som kommer i tillegg til turboen er: grenrør, downpipe og oljeslanger.
blir vel fort 6 lapper til for det, hvis du sveiser selv.

#173241  av CelicaST205

Driv å setter inn irx 450en min no.
skal love deg det er ein ganske god jobb å få den til å passe og det koster ein del meir enn eit "par hundre" !!!
Rustfritt stål er ikkje kjent for å vere så billig

#173242  av Andy_Celica

CelicaST205 skrev:Driv å setter inn irx 450en min no.
skal love deg det er ein ganske god jobb å få den til å passe og det koster ein del meir enn eit "par hundre" !!!
Rustfritt stål er ikkje kjent for å vere så billig
Jeg har en kompis som kan frese flenser til meg, (han jobber med det daglig, og det koster meg ikke noe. utenom dette vet jeg at det koster.