TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SpørsmÃ¥l om MR2 Coupe

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#173220  av aneriks

enig i det, ikke noe problem og kjøre 100 med taket av

#173238  av lasse

Enig her, ikkeno problem å kjøre takløst i høye hastigheter, først når du kommer opp i alvorlige hastigheter det blir litt ubehagelig...

#173373  av cameleon

Å kjøre med take av er bare herlig :D Men når du kjører i 150-200 så begynner det å bli litt vel kaldt :)

EDIT: Ikke at jeg kjører i 150-200 da... Har bare hørt det av noen....på en måte..

#173377  av kake

Nils skrev:Så den veier altså såpass mye som 1270kg. Trodde den skulle være lettere. Da er det kanskje ikke noe forskjell på disse bilene allikevel.
Min 93 mod.gti har 1250kg (uten fører det også) i vognkortet. (disse bilene er vel da innenfor samme revisjon) Så med tanke på at du har litt ekstra "greier" i motorrommet så skulle vel vekten på bare bil,uten motor og girkasse, bli omtrent lik.
Min '91 har 1145 kg i egenvekt i vognkortet (1220 kg inkl fører). For å finne vekta på bilen må du nesten veie den tror jeg. Om bilen har ABS/Servo/AC osv spiller godt inn på vekta, men i vognkortet står det nok lik vekt uansett, hvis ikke bilen ble veid når den ble importert da. Kjedelig å betale for mye engangsavgift :)

#173394  av Nils

Mulig jeg må en tur på vekta ja. (er det T-Tak på din KAKE)

Er det forresten noen andre her inne på forumet som har denne coupeutgaven, og i tilfelle hva er vekten på disse?

Hensikten med denne tråden var jo å finne ut litt om vektforskjeller på T-Tak og coupe. Etter mye "tråling" på nettet er ieg ikke blitt klokere.
(hjalp forresten litt da jeg skjønte at amerikanerne kaller denne utgaven for HARDTOP).

Nils.

#173402  av kake

Targa ja.

#173490  av BT-GTI

det med vekta er litt merkelig spørr u meg for på denne sida http://www.auteco.no/index.php?carspec_ ... ge=carinfo (som er detaljert) står det at mr2 mk2 turbo skal veie 1281kg, min gjør ikke det, men så har jeg ekstautstyr som ac ,intercooler osv som gjør at den veier mer...

men er det ingen som har oversikt over hva mr2ene veier?

en 3sge uten t-tak veier:
en 3sge med t-tak veier:
en 3sge med ac ,uten takveier:

en 3sgte uten t-tak veier:
en 3stge med glass luke veier:
en 3sgte med t-tak veier:
en 3sgte med ac uten t-tak
en 3sgte med ac medglasstak
en 3sgte med ac med med stål tak

(nå gidder jg ikke mer, men mitt poeng er det er veldig veldig mange forskjellige ting som avgjør vekta...

osv...

#173493  av BT-GTI

men bilen veier et sted mellom 1150-1255kg

100kg er ikke så mye det.. ehhhhh :?

#221731  av japse-gnmfr

drar opp en gammel tråd jeg..noen som har funnet ut hvorfor det er så vektforskjeller på mr2 mk2??
jeg har en 91mod gti som veier 1225 tørrvekt mens jeg ser bilen til kake veier nesten 100kg mindre..

#221745  av Nils

Bra du tar opp den gamle tråden min. Det er veldig forskjell på forskjellige mr2. Mener å huske at Neemi sa at hennes veide 1135 på Dagali i fjor sommer. Min orginale 93 mod. veier 1250 både i vognkortet og på vekta. Det kan ikke være kun servo,klima og div.utstyr som gjør dette? Flere Meninger? Meningen med denne tråden var å belyse forskjellene i vekt mellom T-top kontra hardtop. Håper noen som har meninger/synspunkter på dette.

#221748  av inzane2012

kanskje litt off topic, men sjekk ut den siden her: http://www.nvicars.co.uk/

han der har og en 96 mr2 hardtop, usikker om det er snakk om en gti eller turbo, men tror det er en gti, så den burde ikke vere så aaaaltfor dyr å ta inn til norge, men den er RHD da...

#221753  av chris

På min (som egentlig ikke er min lenger nå) står det 1185kg i vognkortet. Targa, servo, men ikke klima eller AC.

#221762  av Ivar

inzane2012 skrev:kanskje litt off topic, men sjekk ut den siden her: http://www.nvicars.co.uk/

han der har og en 96 mr2 hardtop, usikker om det er snakk om en gti eller turbo, men tror det er en gti, så den burde ikke vere så aaaaltfor dyr å ta inn til norge, men den er RHD da...
... og i England får man alt man måtte ønske seg av MR2. Dette er gamle nyheter. Verken revisjon tre, fire eller fem er sjeldne i England og Japan.

#221788  av japse-gnmfr

chris skrev:På min (som egentlig ikke er min lenger nå) står det 1185kg i vognkortet. Targa, servo, men ikke klima eller AC.
sikker?? trodde turboen veide 1285 jeg ikke 1185

#221791  av hmsilset

Jeg skulle importere denne i 2003 tror jeg det var.Droppa den da det ikke fantes tuv godkjente fra før av denne i Europa...
Vedlegg
front2.jpg
front2.jpg (257.85 kiB) Vist 904 ganger