TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kompressor is 200! er det virkelig verdt det?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #173032  av dca

hva koster dette ca? har lett og lest litt på andre tråder her men vanskli å finne eksakt! hva er ordinær pris på dette i dag for å si det slik!

har kontakter så jeg får alt til innpris hos merkeverksted!
er det mye/vanskli å montere? tar det lang tid å montere?

har tilgang på merkeverksted og kan sikkert få lurt med meg en mekaniker der til litt kveldsarbeid!

kanskje lønnt og bare sette den inn hos de og få de til å gjøre det?

og sist men ikke minst: hvor godt går den da? sammenlignet med andre biler!

mvh

#173045  av lexusmann

Nå har jeg liten peil på hvor lang tid det tar og hvor mye det vil koste...har hørt priser på ca 50k, med arbeid...i og med at jeg kjøpte lex'n jeg hadde ferdig rigga....du burde ha et fortrinn når du får det til innpris...
men jeg skal hilse å si at den rusler avgårde ja!! :D Nå kommer jo dette an på hva du er vant med fra før...men sammenlignet med en N/A er den helt utrolig bra...syns jeg da...

#173050  av dca

er det som er problemet egentlig...er vel vant til spreke biler før...
skjønner at den ikke kan matche cossien jeg hadde med over 300hk...
men et eksempel da er celica t sport..?

slipper den på tørr asfalt i 2.gir f.eks? med litt hjelp av en sving seff..

#173054  av lexusmann

det er vel kanskje i ca samme gate, ja...men kanskje ikke på bane?den Autofil hadde, har jo banerekorden til nå...jeg gikk jo fra celica t20 med vanlig 1,8... :lol:

#173074  av dca

i see...t-sporten går jo egentlig godt nok da...så hvis den holder den rett frem er jo det greit for såvidt.

er vel ikke tenkt å bruke på bane no spes...men en artig gateracer er jo ikke å forakte...spes når det står lexus på den!

8)

#173077  av lexusmann

er sikkert heeelt grei på bane, med tanke på diffen...

#173089  av dca

ang. diffen...funker som fjell på vintertid det vet jeg.. men prøvde å spinne rundt 1 gang med den i fjor høst... gikk fint det ja..mye røyk ble det og..hehe..men var bare på 1 stk hjul! irriterte meg litt..

#173328  av alpinelexus

Kan jo leke litt med ladetrykket og bygge om bensintilførselen litt så kan du jo få mer effekt enn det som blir oppgitt. Is 200 motoren gir lett hk. Bremset bilen min i fjor og med 0,2bar i ladtrykk bremset den 165 hk på hjula, med en vortech kompressor. På 0,7 bar bremset den 232 hk og da fikk den får lite bensin. Det jeg ville gjort om skulle jeg hatt kompressoren igjen er og tatt ut katalysatorene i eksosmanifolden samt den under bilen og bygget et 2,5" eksos hele veien. har et fra ferrita og det hjalp litt på responsen men ikke mye, bremset den ikke før og etter bytte av eksos.
Eller så har greddy tillegsprut til dem, så du kan mappe om hele orginal hjernen, sard har ombyggingsett til retur bensin system.
Så mulighetene er der, kommer jo ann på hva man vil gjøre ut av det

#173346  av dca

hmmm...har du noen ca. pris da?

#173513  av alpinelexus

Skal ta en liten sjekk jeg på alt jeg.

#173535  av alpinelexus

Greddy e-manegment 6200kr ink mva, ledningsnett til lexus 900 kr.
Her kobler man seg inn i ledningsnettet til motorhjernen foran til venstre i motorommet.
Bensinpumpe 280 l 3200 ink mva
bensinpumpe adapter og retur 2995 ink mva . Passer i orginal tank, holder også tankmåler. må bygges om til retur system i fuel railen.

Alt dette har jeg kjøpt til min bil nå, og skal forløpende monteres inn.

#173598  av dca

tenkte mer på fra org. til kompressor!

#173655  av lexusmann

dca skrev:ang. diffen...funker som fjell på vintertid det vet jeg.. men prøvde å spinne rundt 1 gang med den i fjor høst... gikk fint det ja..mye røyk ble det og..hehe..men var bare på 1 stk hjul! irriterte meg litt..
Tror den kom med en forbedret/annen type diff (heter den LD?)senere. Er ikke sikker på akkurat dette, er bare ting jeg lest meg til her inne. Kanskje noen andre som har bedre peil?

#173660  av dca

mulig det ja...men en kompis av meg som netopp fikk sin 99 mod nå.. den lager hvist 2 stk svarte spor når han tar donuts med den...
ikke at jeg bryr meg så veldig da...siden jeg har 255 dekk som ikke vil slippe! :D

#173663  av lexusmann

Er som sagt ikke sikker, men kan det være forskjell i Sport og den vanlige utgaven??
Edit: dette går vel kun på interiør- utstyr..(tror jeg)