TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 4AGE 20v til 4AGZE

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #173554  av KinCaiD
 
Noen som har gjort byttet?

Lurer derfor på om det er masse jobb å bytte fra GE 20v til GZE
Er ledningsnettet veldig forskjellig? eller er det ganske likt?

Skal settes inn i en Carina E stv 93 som for tiden inneholder en 4AGE 20V blacktop
 #173570  av Tomera
 
KinCaiD skrev:Noen som har gjort byttet?

Lurer derfor på om det er masse jobb å bytte fra GE 20v til GZE
Er ledningsnettet veldig forskjellig? eller er det ganske likt?

Skal settes inn i en Carina E stv 93 som for tiden inneholder en 4AGE 20V blacktop
Dette skal da gå veldig greit eller? Kan vel bruke samme ledningsnettet osv. Ellers skal den motoren passe rett inn etter 4A-GE'n. Så er nok bare ''plugg, and play!'' :wink: Hvor mye yter en 4A-GZE originalt?

 #173601  av James
 
Motoren passer rett opp i ja. Kan bruke orginalt ledningsett med litt ombygging, men er anbefalt å bruke agze ledningsnett.
FÃ¥r 4agze motorane orginalt med 145, 165 eller 170hk.

http://www.club4ag.com/faq%20and%20tech ... _specs.htm

 #173635  av KinCaiD
 
James skrev:Motoren passer rett opp i ja. Kan bruke orginalt ledningsett med litt ombygging, men er anbefalt å bruke agze ledningsnett.
FÃ¥r 4agze motorane orginalt med 145, 165 eller 170hk.

http://www.club4ag.com/faq%20and%20tech ... _specs.htm
Er ikke "orginalt" ledningsnett lenger, er ett ombygd 4age 20V ledningsnett som sitter der nå. Hva slags girkasse er å anbefale?

 #173647  av kghaas
 
Hvorfor bytter du motor? Er du ikke fornøyd med 20V?

 #173698  av KinCaiD
 
RÃ¥debank. (cyl no.2 har 3mm vandring fra senter/dvs 6mm fra top til bunn)
Bytte til GZE med tanke på konvertering til turbo eller noe annet senere.
Skal vistnok være lettere å hente hester på en 16v enn en 20v.
Dessuten er det masse penger for smidde råder og smidde stempler, ny veiv/ballansere(om det går), pakninger, kamakslinger... osv...