TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vibrasjoner i forstilling

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #173595  av joachims

Har en 1991 mod mr2 der jeg opplever vibrasjoner i forstillingen/rattet ved rundt 110km/t og oppover. Er dette en vanlig feil på mr2? noe rusk i forstillingen? Eller er det sannsynlig at det bare er en balansering som skal til? Har tidligere hatt flere BMW'er rundt samme årgang, og der er vibrasjoner pga diverse dårlige foringer i forstillingen like vanlig som stoff seter?

Håper på kloke svar.. :)

#173596  av Andy_Celica

kan bare værle dårlig dekk, eller avbalangsering, anbefalles jo å avballangsere for du setter på sommerhjula etter vinteren.

#173597  av joachims

Andy_Celica skrev:kan bare værle dårlig dekk, eller avbalangsering, anbefalles jo å avballangsere for du setter på sommerhjula etter vinteren.
På tidligere biler der jeg har hatt problemer med balanseringen, har vibrasjonene kommet allerede på 70-80, og ikke så sent som 110 som i dag. Bare derfor jeg syntes det var litt pussig.

Får svinge innom på johs bjerke etter jobb i dag og se om de kan ta en avballansering, koster jo ikke alverdens.

#173614  av Andy_Celica

Men problemene kan være dekka, hvis du har b dekk, begynner de aaltid å riset ved 100-120 km, pga at de er ikke runde, alle produsenter lager jo b dekk, så de beste toyo dekka kan oxo være b dekk, de er jo mye billigere, så problemet kan ligge der.

#174110  av chris

Ofte kan det være et slitt styreledd.. prøv å rigle og rykke i hjulet.. se om det beveger seg noe

#174118  av joachims

chris skrev:Ofte kan det være et slitt styreledd.. prøv å rigle og rykke i hjulet.. se om det beveger seg noe
Må bilen jekkes opp først, eller skal jeg merke det selv uten å ha jekket den opp?

#174119  av Andy_Celica

du kan prøve uten å jekke den opp. ta tak i hjulet og dra det skikkelig frem og tilbake og hør etter klikkelyder, funker det ikke må den jekkes opp.