TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Initial D

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #1701  av CelicaTurbo

For de av dere som ikke allerede har hørt om det, det kan være greit å sjekke ut en tv serie (japansk anime/manga stil) som heter Initial D på diverse delingsnettverk (kazaa, winmx, direct connect osv). Ganske interessant fiction serie om street racing, med masse action og powerslides på trange fjellveier. Det som er interessant er at det brukes en del fagutrykk om racing som folk kjenner igjen ("inertia drift" f.eks), og de kjører kjente biler som Corolla, SilEighty og Skyline osv. Serien går kronologisk så det er lurt å begynne på første episode stage 1 vistnok, ("stage" tilsvarer sessong ser det ut til). Stage 3 er en full film på halvannen time ca og den inneholder også en del racing med en MR2.

av alle ting er det faktisk Corollaen (AE86) som er bilen til helten :)

Hittil har jeg bare sett første episode pluss den fulle filmen, men laster ned resten så fort jeg får tak i ting :)

#1719  av PwRmAd

Har du sett den episoden hvor Takumi kjører mot en mr2? Gull verd!!!

Jeg har alle episodene og filmen, i vcd kvalitet. Jeg er her på besøk i bergen nå (bor i utlandet) og var inne hos Avalon. greide å overtale dem til å prøve og bestille dvd'er, men det ville gjerne hjelpe litt hvis andre også ringer dem og pusher på litt :)

#1725  av CelicaTurbo

er disse i salg som DVD da, mente jeg så et sted at serien i utgangspunktet bare var produsert for tv og ikke ville gies ut på DVD eller VHS.

Men, jeg tror du tenker på racet i Stage 3 (filmen) hvor det er en blå MR2 som kjører mot Corollaen ja, vel verdt å få med seg :)

har ikke sett så mange andre episoder enda..

#1728  av PwRmAd

De var til salgs tidligere i USA,med engelsk tekst, men siden de omhandler street racing, så er de ikke å få tak i lengre :evil:

#1736  av CelicaTurbo

tror de seriene kan sette griller i hodet på hvem som helst jeg :) tror de fleste har lyst til å ta en tur og å prøve seg på en real powerslide gjennom en sving etter å ha sett en av de episodene der.. :)

#1739  av PwRmAd

I mine yngre dager pleide vi å kjøre over fanafjellet. med radioer og det hele, started ved kirka på bånn og snudde oppe på toppen for så å gi flatt ned igjen også....men det var i gamle dager når jeg bodde her opp i blandt all breiflabben og rein :)

Alikevel, kanon vei og drifte på, selv om en ikke skal gjøre det offentlig....

Chris

#1743  av CelicaTurbo

joda, kjenner til den veien der men man trenger nesten organisering med radio for å vite at det er klart.. og fort gjort at det går gale med en MR2 på vei ned ihvertfall.. på vei opp er det vel så mye trykk på bakhjulene at den henger godt, men ned kan den fort løsne bak tenker jeg..

jeg får prøve den med celicaen min på vinteren, kan bli en artig opplevelse det :)