TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• problem med start av motor

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #174516  av ventreC

Fikk i dag endelig bilen ut av verkstedet... Vært uten bil i nesten en måned nå, og bilen gikk som bare det. Parkerte etterpå utenfor huset, tok en dusj og gikk ut for å kjøre videre... Selvfølgelig var det ikke slutt på plageriene her. Motoren ville rett og slett ikke starte. Det lukter bensin når den prøver å starte, og batteriet har strøm... Så noen som vet hva problemet kan være? Startmotoren fungerer

#174517  av tojo

Har du tatt diagnosetest?

#174518  av ventreC

nei, hvordan gjør jeg det? problemet dukket nettopp opp og det nærmeste toyota verkstedet er 20 mil unna :(

#174520  av tojo

ventreC skrev:nei, hvordan gjør jeg det? problemet dukket nettopp opp og det nærmeste toyota verkstedet er 20 mil unna :(
Følg denne linken:
http://www.celicatech.com/93rmsour/1993 ... /fi/fi.htm

HÃ¥per dette er til hjelp. :wink:

#174545  av ventreC

er det elektrisk bensinpumpe i st182?? og hvor er sikringen isåfall? høres ut som den ikke går..

#174553  av tojo

ventreC skrev:er det elektrisk bensinpumpe i st182?? og hvor er sikringen isåfall? høres ut som den ikke går..
Ja det er elektrisk bensinpumpe i st182.
Sikringen sitter i motorrommet.
For å teste om pumpen fungerer kan du sette en "jumper"(ledning) mellom FP og B+ i diagnoseboksen,sett tenningen på ON,IKKE START MOTOR.for fremgangsmåte se: http://www.celicatech.com/93rmsour/1993 ... /fi/fi.htm

#175079  av evneveik

Vet om en med et lignende problem, men bilen startet helt fint noen ganger, mens andre ganger startet den kanskje litt og så luktet det mye bensin, tror ikke han fant ut av det.

#175378  av ventreC

jeg får nå start på bilen hver gang, men da må jeg gi gass med en gang den starter.. ellers kveler bilen seg... hører også en dunkelyd bakfra mens jeg kjører! høres ut som om noe er laus der bak, tror det muligens er eksosanlegget som er laus en plass... bilen har fått mye grommere lyd nå, mulig det er hull i eksosanlegget en plass... ikke at jeg har noe i mot lyden akkurat :D

har også problem med lading på bilen, men det er vist dynamoen som er gåen, så vi har bestilt ny! regner med at det vil fikse de varsellysene som dukker opp også.. det var hvertfall det han på toyota sa. har fått time 6. juni, så endelig skal bilen få kommet seg i orden!

#176782  av ventreC

fikk på plass ny dynamo i dag, og nå forsvant de tre varsellampene og bilen lader som vanlig! hadde også en dunkelyd foran bilen, noe som viste seg å være en støtdemper som ikke var skrudd ordentlig fast... ellers har jeg hull på eksosanlegget en plass og sliter litt med start av motoren... virker som det muligens kommer for mye bensin når den prøver å starte..