Som noen her allerede har fått med seg, så har jeg kjøpt den gamle bilen til janeriklarsen her på forumet. Det er altså en 2002 MR2 med et Lampka turbo kit. Lager en tråd her i håp om å få noen komentarer og tips i forhold til hva jeg ønsker å gjøre. Bortsett fra nye hjul + utvendig og innvendig rens, så er en godkjenning av turbokonverteringen øverst på prioriteringslisten. Venter nå på Tüv papier fra Lampka, og så er det bare å krysse fingrenene. Har snakket med mye forskjellige personer hos biltilsynet og fått forskjellige svar, men fikk i dag tak i en person som mente han hadde noe å si, og han var i alle fall ikke helt negativ. Skal holde dere oppdatert. Når det gjelder godkjenning så har jeg et spørsmål. Pr i dag sitter det en dumpventil på bilen. Den er fort gjort å fjerne, men er dette noe biltilsynet vil/kan lage bråk om?
Videre ser jeg at mange her på forumet med turbo har dyttet inn mye forskjellig av elektronikk og målere. Hva gjør disse forskjellige sakene, og er dette noe jeg bør anskaffe. Jeg bør nok uansett skaffe meg en turbotimer eller hva det nå heter. Hva bør jeg gå får her, og er det noe som er lett å montere?
Jeg trenger også litt mer bass i bilen. I min forrige mr2 hadde jeg en aktiv sub fra Pioneer. Synes egentlig det fungerte greit, men hvis noen kan annbefale noe som funker bedere så mottas alle tips med takk.
Er jo begrenset hva jeg har plass til.
Videre ser jeg at mange her på forumet med turbo har dyttet inn mye forskjellig av elektronikk og målere. Hva gjør disse forskjellige sakene, og er dette noe jeg bør anskaffe. Jeg bør nok uansett skaffe meg en turbotimer eller hva det nå heter. Hva bør jeg gå får her, og er det noe som er lett å montere?
Jeg trenger også litt mer bass i bilen. I min forrige mr2 hadde jeg en aktiv sub fra Pioneer. Synes egentlig det fungerte greit, men hvis noen kan annbefale noe som funker bedere så mottas alle tips med takk.