TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvem kan maskinere deler i alu?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #175127  av kennethx

Lurer på om det er noen som vet om firma som kan maskinere deler i alu.

Det er snakk om en flens med en rør stuss på. Jeg har fått laget tegning med alle mål som trengs, men trenger altså tips om noen som kan produsere delen til en ikke alt for dyr penge, evt. noen som vil ta det "privat" på kveldstid på jobb.

Helst bergensområdet, men det er jo mulig å bruke posten.

#175134  av Andy_Celica

muligens jeg kan hjelpe deg. har en kompis som gjør dette. men han er i syden akkurat nå, kommer tilbake om 1 uke. kan snakke med han da!

#175135  av kennethx

hmm, det hørtes jo ut som en billig løsning, men så er det jo dette standard problemet, hasteter litt :oops:

Hadde håpet å få dette i stand før ACR :roll:

#175137  av Andy_Celica

kennethx skrev:hmm, det hørtes jo ut som en billig løsning, men så er det jo dette standard problemet, hasteter litt :oops:

Hadde håpet å få dette i stand før ACR :roll:
det var litt dritt da! men kan ringe han og spøre om en annen på jobben hans kan fikse det!

#175144  av kennethx

Ser ut som det har ordnet seg alt, men har det i tankene dersom det ikke lar seg gjøre :) Takk for tilbudet så langt i allefall.

EDIT: her er forresten en liten tegning av delen jeg vil ha laget, må ta noen kontroll mål først. Noen som ser hva det er? :)

http://kennyboy.org/flens_175.pdf

#175148  av Andy_Celica

kennethx skrev:Ser ut som det har ordnet seg alt, men har det i tankene dersom det ikke lar seg gjøre :) Takk for tilbudet så langt i allefall.

EDIT: her er forresten en liten tegning av delen jeg vil ha laget, må ta noen kontroll mål først. Noen som ser hva det er? :)

http://kennyboy.org/flens_175.pdf
er det ikke den delen som sitter på gass spejelet, slik at lufta fra turboen kommer inn i motoren?

#175150  av kennethx

Indirekte har du rett :)

Delen sitter på gass-spjelhuset, og skal møte med IC der luften kommer fra ja :)

#175162  av sleeper

hvorfor skal du ha den i alu?

#175229  av kennethx

Nei, ikke noe annet enn at den er alu originalt, og at alu ikke ruster :)

Hva tenkte du på da?

#175235  av sleeper

hm... nmin er i gummi org.. :wink:
har aldri sett at den noen gang har vært produsert i alu!?!? hvorfor ikke bare kjøpe en org en da?

(skjønner at du har en god grunn for og lage en, men jeg har bare ikke funnet ut hva den er enda! :wink: :roll:

#175240  av kennethx

:lol:

Nei det skal ikke være enkelt å forstå hehe...

Altså, originalt er selve flensen i alu, og gummi er vulket på som røret til IC stikkes inni.

Nå har jeg IC med større rør (st205) og da var planen å lage en slik flens, med en rør stuss, sage litt av røret på IC'en, og sette en semcoslange i mellom med slangeklemmer på begge sider.