BrennaRacing skrev:Etter det jeg har hørt så skal man fylle på "dårlig" olje å kjøre med den i ca 1000 km....Ikke kjør den på sperra, men er bare bra å dra den litt opp på turtall (bare viktig å kjøre den varm først) Jeg pleier å holde den under 3000 omdreininger i ca 10-15 minutter før jeg gir på noe særlig..
Så skal man bytte olje, å kjøre den på samme måte noen tusen kilometer...
Dette er bare noe jeg har hørt så det hadde vært fint å fått bekreftet/avkreftet dette fordi jeg også skal kjøre inn bilen etter overhaling 
Det med "dårlig" olje har jeg oxo blitt fortalt.
Jeg har blitt anbefalt å starte motoren med "dårlig" olje, la den gå på tomgang til den får arbeidstempratur, så skru av motoren, når den kommer ned i ca 40-50 grader, taper du ut olja, bytter filter og olje til mineral (quakerstat) så bytter du olje hver 50 mil til du har kjørt ca 200 mil, og bruk gjerne mineral olje de 2 første 50 mila du bytter olje, etter det kan du kjøre med full syntetisk, men husk bytt oljefilter hver gang! (dette har jeg blitt anbefalt av folk som trimmer turbomotoere rundt 1000 hester osv)