TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Larsen sin mr2 mk2 turbo (Endelig start)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#170170  av Larsen

Andy_Celica skrev:
Larsen skrev:Liten oppdatering etter helgen.
Fikk 94+ baklysene fra Hongkong på Torsdag så da gikk helgen bort til montering.
Fikk også begynt på poleringen av turboen :D
Jeg har et nytt kompressorhus til ct20b hvis du er intresert, så slipper du å polere!
Nja er ikke så farlig ennå. Fant ut at turboen jeg kjøpt var vanlig ct 26. Har en ct26 med keramisk eksos turbin(gidder ikke å gå fra bra til mindre bra). Men tenkte at en dag går jeg vel litt amokk med sveise apparetet og bygger en jet motor ut av det(har litt lyst til det :lol: )

#170200  av BrennaRacing

Bakfangern ble sinnsykt pen :D

OT: Noen som veit om det finnes butterfly eksos til GTI å?

#170211  av Larsen

BrennaRacing skrev:Bakfangern ble sinnsykt pen :D

OT: Noen som veit om det finnes butterfly eksos til GTI å?
Like bakfangeren veldig godt, Håper bare sideskjørtene og fronten blir like bra da de er ferdig(er ikke helt fornøyd :? )

#175576  av Larsen

Har jeg brukt uka på å montere polyurethan Foringer til alle bærearmer og motorfester. I samme slengen har jeg lakkert kaliptere og montert stålomspunnede bremse slanger, Imorgen blir det forstillingkontroll, med noen nye hjulvinkler :D
Vedlegg
ferdig monter
ferdig monter
Bilde 016.jpg (301.93 kiB) Vist 1168 ganger
Bilde 014.jpg
Bilde 014.jpg (271.84 kiB) Vist 1174 ganger
Bilde 012.jpg
Bilde 012.jpg (353.16 kiB) Vist 1166 ganger
lakkerte kaliptere
lakkerte kaliptere
Bilde 009.jpg (293.09 kiB) Vist 1174 ganger
motorforinger
motorforinger
Bilde 008.jpg (326.23 kiB) Vist 1161 ganger
Sist redigert av Larsen den 14 mai 2007 23:29, redigert 1 gang totalt.

#175655  av predator

Blir fette rå den der ja :twisted:

#175993  av Larsen

Prøvde ut bilen på veien akkurat. Foringene på hjulopphenget var jeg fornøyd over. Bilen ble stivere og mer kontant. Og det var verdt forskjellen. Motorforingene førte til litt mere støy enn det jeg hadde håpet på og jeg borrer vel snart noen større hull i den for å få vekk litt støy. Bremsene må luftes bedre før jeg kan si noe om de. Nå er det bare å skru som bare f.. Så blir kanskje bilen ferdig til våler :D

#180698  av Larsen

Da fikk jeg lydisolert dørene, tak og kanter idag. Kjøpte inn Brown bread fra fort knox. Resulatet ble ganske bra. Motoren er fremdeles ganske dominerede, men det er ikke noe tegn til lyd fra dekk eller annet og mye av knirkelydene jeg har irritert meg over er nå borte. Og som forventet ble det jo mye bedre lyd i dørene.

Har nå bestilt whiteline stabilisator stag og koni dempere er på vei :D
Vedlegg
Før. Orginal lydisolering.
Før. Orginal lydisolering.
Bilde-072L.jpg (71.84 kiB) Vist 2502 ganger
Etter.
Etter.
Bilde-073L.jpg (71.19 kiB) Vist 2503 ganger
litt isolering bak setet
litt isolering bak setet
Bilde-075l.jpg (61.61 kiB) Vist 2502 ganger

#184907  av Larsen

Da har jeg fått litt stejs i posten til understellet. Skal montere nye koni dempere foran og bak samt whiteline stabilisator stag. Begynte litt idag, men siden jeg er så pirkete så tar alt ting litt lengre tid. Måtte jo selfølgelig dynke alt i litt arkanol for å fjerne "krokan-stylinga" Jeg hadde også tenkt å forsterke festet til stabilisator staget på demperebenet og festet så det blir litt sveising imorgen.

Noen som vet om du skal stå noe nummer på fjærene (med tankte på tuv godkjenning??
Vedlegg
Bilde-080s.jpg
Bilde-080s.jpg (58.48 kiB) Vist 2453 ganger
hjulopphenget før
hjulopphenget før
Bilde-077s.jpg (81.26 kiB) Vist 2452 ganger

#214896  av Larsen

Da har det blitt en god stund siden sist det skjedde noe med bilen. Det har mye med en bilulykke jeg hadde i sommer, så bilen har stått siden da :cry: Etterhvert som jeg kommer meg på bena igjen så har jeg en del nye ting som står for tur.

Har først planer om å godkjenne ombyggingen av bilen. Prøver å få godkjent motor, senkesett, ratt, styling m.m Så jeg driver å samler litt deler til dette. Mangler nå kat,varmeskjold, tuv godkjenning på ratt og 4hjulskontroll.

Da det er gjordt er det planlagt å overhale motore med litt trimming, par styling saker til og hel lakkering.

Har til nå fått tak i tuv godkjent senkesett, ct20 turbo og jobber nå med å få tak i gt4 intercooler og 2gen na kammer. Hvis noen er intersert så skal jeg nok selge standard intercooler, senkesettet, ct26 (J-spec turbo som yter litt mer enn standar ct26) og ct20b turboen (til fordel for ct27 :D )

Blir en hel del å gjøre frem til sommeren da, men har fordelen av at den ikke er i dagelig drift :)

#215160  av Pitchyou

Nydeli bil. Hvordan fikk du de lysene til å stå sånn? det så sjikkeli Bad ass ut!
En ting jeg har lurt lenge på: hva er 4hjuls kontroll?
Sparklet du mye på bak fangeren? festet du den fast under lysene og midtplaten? Har du festet den nede m Hjulene?

#215176  av Larsen

Andread skrev:Nydeli bil. Hvordan fikk du de lysene til å stå sånn? det så sjikkeli Bad ass ut!
En ting jeg har lurt lenge på: hva er 4hjuls kontroll?
Sparklet du mye på bak fangeren? festet du den fast under lysene og midtplaten? Har du festet den nede m Hjulene?
Takk!
Lysene er litt "klønete å demontere. Så for å spare meg med mer jobb enn nødvendig så løsnet jeg staget som løfter de opp. Da ble de se'ende sånn ut.

Var ikke så vendig mye spakling som måtte til. Måtte jobbe litt med kanten hvor den er skjøtet, men et trent øye ville nok sett at den er litegrann skev. Festene ligger rett under lyktene og under midplate, under lista og inne i hjulbuen, samt at den er festet ved skiltet. Så den sitter rimelig godt fast. Tokk en god stund å ta av og sette på igjen.

4 hjulskontroll går på å justere hjulvinklene. Ettersom bilen får forskjelige egenskaper med forskjelige vinkler så er det viktig å ha de riktige. Da du senker bilen så forandrer hjulvinklene seg fordi hjulvinklene forandrer seg da fjerne klemmes sammen. Derfor er det viktig med firehjulskontroll etter senking.

Hvis du vil lære mer om det så forslår jeg at du søker på Camber, caster og toe som er navnet på tre forskjelige "vinkle".
Sist redigert av Larsen den 14 mai 2007 23:31, redigert 1 gang totalt.

#215211  av Pitchyou

hmm min er litt skjev mellom der eksos hullene er. kan hende det er fordi jeg ikke fik den ordentli på. Med listene så det domt ut for fikk ikke fangeren helt inn, men skal sparkle ijenn listene så blir det forhåpentligvis bedre.
Hva festet du den med under lyktene og midtplata? fant heller ikke ut hvor jeg skulle feste den nede ned hjulbuene.

er det mekanisk justering?

#215225  av Larsen

Andread skrev:hmm min er litt skjev mellom der eksos hullene er. kan hende det er fordi jeg ikke fik den ordentli på. Med listene så det domt ut for fikk ikke fangeren helt inn, men skal sparkle ijenn listene så blir det forhåpentligvis bedre.
Hva festet du den med under lyktene og midtplata? fant heller ikke ut hvor jeg skulle feste den nede ned hjulbuene.

er det mekanisk justering?
Bruke bare de orginale pluggene so stod på den gamle støtfangeren. Nede i hjulbuen brukte jeg bare selvborrende skruer, med et lite mellomstykke mellomstykke mellom karoseriet og fangeren også la på litt grunning etterpå.

Er snakk om mekanisk justering. Hvis du har sett under bilen på hjulopphenget så kan stagene justeres, men det krever presisjons måling for å få de riktig.

#226542  av Larsen

Da har jeg endelig så smått begynt. Idag har jeg demontert bakfangeren som jeg har bestemt meg for å bytte til et par border add-on istedet. Så begynte jeg å demontere bensintanken som viste seg å være en rimelig stor jobb. Skulle gjerne ha hatt en løftebukk til sånt arbeid, men får ta til takke med det jeg har :( Målet er da å få montert walbro pumpa (forhåpentligvis imorgen). Tar gjerne imot tips på hvordan en demontere slangene til tanken :wink:
Vedlegg
Tanke nesten ute.
Tanke nesten ute.
IMAGE_00131.jpg (94.26 kiB) Vist 1159 ganger

#227164  av japse-gnmfr

når du har lydisolert dørene blir ikke di mattene fuktige etter hvert da..trodde jeg..kondens vann som følger me ruta osv