TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica og RWD?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #174997  av perchr

Sitter her å drømmer om framtidig driftebilprosjekt, og har sett på div. biler.. Selvsagt er jo en knall ae86 øverst på lista, men da denne er rimelig vanskelig å få tak i så begynte jeg å se på andre alternativer.. Vil jo seff ha toyota og ikke no sketchy sierra eller bimmer o.l. Så kom tenkte jeg, hva med en gammel celica? dvs f.eks 86modell ellernoe (er ikke så into navn og betegnelser her) Jeg tenkte jo kanskje at de var så gammel at de fortsatt hadde RWD, men det fant jeg jo fort ut at ikke var tilfellet.. Så hvordan er det med GT4 versionen? Er det ikke mulig å bare kutte drivet på framhjulene, og sitte igjen med en RWD celica? Det er jo sikkert mulig, men er det vanskelig/tidkrevende/dyrt? Det måtte jo vært steinkult og bra for drift/leik, RWD, turbo og låst diff.. :twisted:

#175024  av CelicaTurbo

Det er nok ikke så enkelt å modifisere GT4 til bakhjulstrekk, jeg vil egentlig tro at det er umulig uten å bytte allt innholdet i fordelerkassen med noe selvlaget. Skal du ha Celica med bakhjulstrekk har du jo Celicaene fra 70- og tidlig 80-tallet da ;) De er definitivt tøffe og hadde vakt oppsikt som driftebil :D

#175032  av kennethx

Er det ikke en GT4 i australia med lexus V8 og RWD? :)

#175034  av tojo

kennethx skrev:Er det ikke en GT4 i australia med lexus V8 og RWD? :)
Denne du tenker på? :P

Bilde

4liters(3969) 1UZ-FE motor som er konvertert med twin turbo.
Eieren er fra Canberra(Australia)
Litt info om bilen:
1990 ST185 GrpA No. 105
twin turbo 1UZ
Blitz K3T turbos
Hybrid FMIC
Turbosmart 35mm external gates
Autronic SM2
W58
Custom tailshaft
Hybrid MA/JZA70 diff(ojoj se der ja! måtte litt Supra til :D )

#175036  av Pgus

Nei, dette skjønte jeg ikke...

Hva er galt med en supra?

Er vel heeelt kurrnat å ligge sidelengs i den også...

Tror nok det blir billigere enn en GT4, som skal moddes til RWD

#175056  av Erlend

Ville gått for en Celica fra 1970-1986 en gang jeg :) Etter 1986 fikk de forhjuls og firehjulstrekk.

#175070  av kennethx

toyo: var nok den jeg tenkte på :) Noe serlig billig prosjekt tror jeg IKKE det er :)

#175156  av VeilSide

Toyota har kjempemasse spennende som de små folkene på andre siden av jorden har blitt priviligerte med å få kjøpe og kjøre. Ta en titt "der borte" eller eventuelt ring til http://www.need4speed.no så kan han sikkert hjelpe deg med å finne masse spennende. Det er faktisk heller ikke så dyrt som folk tror :D

#175720  av perchr

VeilSide skrev:Toyota har kjempemasse spennende som de små folkene på andre siden av jorden har blitt priviligerte med å få kjøpe og kjøre. Ta en titt "der borte" eller eventuelt ring til http://www.need4speed.no så kan han sikkert hjelpe deg med å finne masse spennende. Det er faktisk heller ikke så dyrt som folk tror :D
noen som kan si noen bra japanske sider?

#175792  av Koop

Konvertere GT4 til RWD er nok ikke mulig uten litt suprating nei.
Det er fullt mulig å snekre noe eget til midtdiffen som sender alt bakover, men da raser du bakdiffen relativt fort, den tåler bare ikke å dra hele bilen selv.

#175900  av kennethx

Koop skrev:Konvertere GT4 til RWD er nok ikke mulig uten litt suprating nei.
Det er fullt mulig å snekre noe eget til midtdiffen som sender alt bakover, men da raser du bakdiffen relativt fort, den tåler bare ikke å dra hele bilen selv.
TÃ¥ler ikke dra halve bilen heller, jeg har knust 2 ;)