TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mekaniker??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #175416  av nomad25

Hei

Jeg trenger assistanse, jeg kjøpte en MR2 i november ifjor og nå hva jeg inne på ett toyota verksted i Sandnes og fikk melding om at det er reperasjoner for 40000,- Jeg ringte selger og han skulle betale deler for 11tusen kr, men arbeidet trekker jo en god del opp. Er det noen som kjenner noen som er flink på MR2? Eller vet om ett billig verksted i Sandnes/stavanger regionen??

Jeg skal skifte toppdekselpakning m/tetninger, vannpumpe + div. pakninger. Br.skiver/klosser bak samt at jeg har reperasjonssett til kalippere bak.

Ny frontrute må jeg også ha:-/
Jeg må også ha ny eksos, er det noen som vet en plass man kan få ett greit og rimelig effekt/standard eksosanlegg?

Hvordan er dette å skifte på MR2 egentlig? Har jo litt teknisk innsikt så det kan jo være at det går an å få dette til selv, eller?

Dette her er så ergelig at jeg ikke kan få sagt det, nye sommer felger som jeg ikke har fått brukt enda!!!Jeg som gledet meg så til sommeren!!!

#175436  av SMT

du har jo mr2 "kongen" i samme byen,så vist du tar kontakt med han, kan han sikkert hjelpe, vist ikke camelonen,tar opp alt for mye av tiden hannes..

er " mr2turbo " hær på forumet.alias markus

send han en pm og hør :D
 #175448  av joachims

nomad25 skrev:Hei

Jeg trenger assistanse, jeg kjøpte en MR2 i november ifjor og nå hva jeg inne på ett toyota verksted i Sandnes og fikk melding om at det er reperasjoner for 40000,- Jeg ringte selger og han skulle betale deler for 11tusen kr, men arbeidet trekker jo en god del opp. Er det noen som kjenner noen som er flink på MR2? Eller vet om ett billig verksted i Sandnes/stavanger regionen??

Jeg skal skifte toppdekselpakning m/tetninger, vannpumpe + div. pakninger. Br.skiver/klosser bak samt at jeg har reperasjonssett til kalippere bak.

Ny frontrute må jeg også ha:-/
Jeg må også ha ny eksos, er det noen som vet en plass man kan få ett greit og rimelig effekt/standard eksosanlegg?

Hvordan er dette å skifte på MR2 egentlig? Har jo litt teknisk innsikt så det kan jo være at det går an å få dette til selv, eller?

Dette her er så ergelig at jeg ikke kan få sagt det, nye sommer felger som jeg ikke har fått brukt enda!!!Jeg som gledet meg så til sommeren!!!

Hvordan triks har du brukt for å få selger til å betale fir delene? Er jo tross alt et halvt år siden du kjøpte bilen, og vi snakker jo ikke akkurat om en ny bil. :)

#175462  av jonny on the spot

Vanvittig mye av det der som er ganske enkel mekanikk, såpass at til og meg jeg har klart og ordne det.. Bremsene er en helt grei sak å ordne selv, eksosen er vel heller ikke noe hokkus pokkus og vips du har spart 10000 i utgifter
 #175463  av nomad25

"Hvordan triks har du brukt for å få selger til å betale fir delene? Er jo tross alt et halvt år siden du kjøpte bilen, og vi snakker jo ikke akkurat om en ny bil. :)"

Takk for tips ovenfor, skal prøve å sende ham en pm :D

Nei, jeg er rimelig overbevisende når jeg først setter igang. Jeg har kun kjørt bilen 3000km, og dette er ikke det første som har skjedd med bilen. Jeg byttet dynamo for 1 1/2 måned siden, som ble ødelagt som følge av en oljelekkasje som var på bilen. Jeg meldte fra om det da det skjedde, som jeg gjorde nå. Problemet til selgeren var at han hadde solgt bilen via forhandler noe som han i utgangspunktet ikke skulle gjøre da han solgte den privat. Jeg ringte avd.direktør og 1 dag senere...voilá. Han burde som profesjonell selger ha opplyst meg om at bilen var nådd en slik km.stand at slitedeler må begynne å byttes ut. jeg betalte 99tusen for bilen og da er det rimelig gale at jeg må ut med rep. for 40tusen kr. etter 3000km...eller?

#175990  av nomad25

Hva er lettest når man skal skifte vannpumpe, kan man komme til vannpumpen nedent ifra eller er det best å komme til oventifra? Er det en skikkelig vanskelig å tidkrevende jobb å gjøre dette?

Hvordan er det så med bremsekalippere? Jeg har fått meg reperasjons sett til disse, er det komplisert? Hva følger med i ett slikt sett?

Alle tips er hjertelig velkomne :D

BTW det er sinnsykt mye bra info å finne i dette forumet, alt hadde vært mye mer komplisert hvis det ikke hadde vært for forumet.