TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MoTeC??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #174231  av ErikG

Hallo..

Vurderer å investere i datasprut nå når først motoren er ute. Har da sett litt på Fensport sine sider. Der selger de MoTeC. Noen som har erfaringer med det? Er ferdig grovmapped. Har orginal bil så og si. Synes det er så mye unødvendige ledninger og lite nøyaktige følere orginalt. Litt tryggere liksom med datasprut føler jeg. Vet noen om Bjørnstad bil mapper MoTec?

#174246  av sleeper

motec er VELDIG bra!
men skal du ha et av de med litt muligheter på så koster det flesk!
får andre merker som er like bra til en billigere penge.

#174249  av ErikG

Tips!!!? :D

#174269  av sleeper

autronic, elektromotive tec3, aem

#174270  av ErikG

FÃ¥r man tak i dem med ledningsnett til celica?? St185?

#174271  av sleeper

mulig du får tak i til aem, men det er vel den eneste du får tak i av de virkelig BRA sprutene..
eller så har du nemesis som du kan få plug and play til..

#174279  av sleeper

tja, nå vet jeg det er en del her inne som syntes den der er bra! men jeg ville IKKE brukt den...

hovedgrunnen min er fordi dette gjør at du bruker alle org sensorene i motoren! og dermed ikke får ryddet opp i motor rommet...
du vil også få flere ting som kan gå istykker... :evil:
jeg kjører selv med autronic og har derfor fjernet alt som ikke er nøvendig! (og tru meg det er MYE!)

noe av grunnen til at jeg valgte autronic var akkurat dette med og fjerne alle greiene som var i motor rommet!
men dette krever enten at du betaler noen for og koble om ledningsnettet ditt eller at du må gjøre det selv..(jeg har gjort det på noen biler og det er ikke så vnasklig som det virker som hvis du har litt peil på elektro..)

#174313  av T23 Turbo

Køb megasquirt, det kan køre på alle de orginale følere, der skal ikke trækkes nye ledninger, det kan køre på dit orginale ledningsnet.
Det koster 5500 monteret og grovjusteret.
MVH Finn

#174405  av ErikG

Poenget mitt med sprut er jo å få bort alle de orginale følerne.

#176336  av sethro

Hva tror du bruker når en kjører med datasprut da? Følere..
Og så slipper du å kjøpe nye, som koster, men hvis du velger Megasquirt.... Slipper du det..

Motec er det beste! Men M8 har hørt at koster 22000kr.....

Har lurt på Megasquirt.... Da har samma muligheter som de fleste andre dyre dataspruta...

#176344  av sleeper

sethro skrev:Hva tror du bruker når en kjører med datasprut da? Følere..
Og så slipper du å kjøpe nye, som koster, men hvis du velger Megasquirt.... Slipper du det..

Har lurt på Megasquirt.... Da har samma muligheter som de fleste andre dyre dataspruta...
klart du bruker følere... men du bruker en del mindre føleren en den org ecu gjør.. (kun 4 stk pluss map sensor som ofte ligger i ecu..)

motec kan du få til ca 15k mens autroninc for ca 13k komplett med alt du trenger....

megasquirt er sikkert bra det, men det er IKKE den eneste eller opptimale løsningen for alle menesker på denne jord.. :wink:

#176376  av T23 Turbo

sleeper skrev:
sethro skrev:Hva tror du bruker når en kjører med datasprut da? Følere..

klart du bruker følere... men du bruker en del mindre føleren en den org ecu gjør.. (kun 4 stk pluss map sensor som ofte ligger i ecu..)

motec kan du få til ca 15k mens autroninc for ca 13k komplett med alt du trenger....

megasquirt er sikkert bra det, men det er IKKE den eneste eller opptimale løsningen for alle menesker på denne jord.. :wink:
Hvad er optimal løsning, det er svært i difinere, hvad mener du er den optimale løsning.
Flere af mine kammerater kører med megasquirt på deres tunede biler,
en 20v turbo med 396 hk, en 4age 16v med 428 hk, 4age 16v med 296hk, så tror megasquirt dækker 99% af alles behov herinde.
Finn

#176380  av sleeper

optimal løsning varierer fra person til person.. for noen så passer et sprut som koster veldig lite, men som du må gjøre mye selv for og få til og funke.
for noen andre så er det bedre med et plug`n play system.

noen trenger MASSE muligheter og utganger på som de dyreste motec eller autronic sm4...

og andre vil ha et system med god suport fra firmaet som lager det...

geit nok at du kjenner mange som har tatt ut masse hk av motorene sine, men det betyr ikke at det er den beste løsningen... (finnes mange som har tatt ut masse hk av forgasser motorer også! og det er LANGT ifra det beste!)

alt kommer ann på hvor mye du vil gjøre selv....

#176395  av T23 Turbo

Ja det er forskelligt fra person til person, syntes bare du gav udtryk for at megasquirt ikke duede. :wink:
Finn