TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Greddy Boostcontroller b-spec2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #176180  av Andy_Celica

Er det noen som kan noe om denne?

Jeg har planer om å lade ca 0,95 bar med warning på 1 bar på low
Og 1,2 med varning på 1,25 på high

Men så er dey oxo et par andre ting som må stilles inn! noen som har peiling eller tips på hva jeg må gjøre for at jeg skal få det til å bli slik som jeg har skrevet over?

#176273  av Andy_Celica

ingen?

#176908  av Andy_Celica

fortsatt ikke?

#176921  av @lpher

Chris...bruker ikke du Profec B spec 2?

#177064  av Larsen

Leste litt på manualen nå. Set boost brukes til å justere trykket, gain skal du bare justere opp hvis trykket variere med turtallet.

#177138  av Daniel_hoy

Tror det bare er mulig med en warning men er ikke 100% sikker. Men er bare å lese bruksanvisningen. Var i grunn enkel å forstå. Så kan du bare prøve litt. Var det jeg gjorde sist jeg trykte på den.

#177185  av chris

set-funksjonen er hvor lenge wastegaten skal være lukket når snurra spinner opp, såvidt jeg har forstått det. Jeg har satt den på 0.4 bar. Gain er en slags justering av respons, men for høy gain vil gi høy peak, og det er ikke noe særlig. Der står min på mellom 10 og 15. Selve turbotrykket justeres med den knotten når du IKKE står i menyen.. og er da i %.

Warning stiller du inn det du vil skal være maks, og da vil displayet lyse rødt og saken vil pipe når du overstiger det trykket. Du kan også stille inn at den skal redusere trykket med x antall % når du når warning-trykket.

De forskjellige innstillingene gjør du selvfølelig forskjellig på hi og lo.. når når du holder inne select-knappen slår du av hele BC'en og får "stock" boost (som er minimum, altså lavere enn originalt).

Hjalp det noe overhodet? :P

#177195  av s14nissan

http://www.greddy.com finner du bruksanvisnigen på profecen. er maks 0,95 du er ute etter på low? på set gain(er vel når wastegaten åpner for fullt) bør du ligge 0.1-0,2 under set boost . det er jo å forsiktig prøve seg fram. du bør jo også vite for mye trykk du kan kjøre før bilen din går magert...en god innstilling er å stille så makstrykket(peaket) visses i 4 sek hver gang du gasser.. . foreks set gain 0,45 Gain : 13 % og set 20 % gir et peak på rundt 0,62 til meg men det trenger det ikke gjøre hos en annen bil...er en alarm på low og en high ja.. slår man av bc så blir det mindre en org trykket ja faktisk... :D

#177279  av Andy_Celica

chris skrev:set-funksjonen er hvor lenge wastegaten skal være lukket når snurra spinner opp, såvidt jeg har forstått det. Jeg har satt den på 0.4 bar. Gain er en slags justering av respons, men for høy gain vil gi høy peak, og det er ikke noe særlig. Der står min på mellom 10 og 15. Selve turbotrykket justeres med den knotten når du IKKE står i menyen.. og er da i %.

Warning stiller du inn det du vil skal være maks, og da vil displayet lyse rødt og saken vil pipe når du overstiger det trykket. Du kan også stille inn at den skal redusere trykket med x antall % når du når warning-trykket.

De forskjellige innstillingene gjør du selvfølelig forskjellig på hi og lo.. når når du holder inne select-knappen slår du av hele BC'en og får "stock" boost (som er minimum, altså lavere enn originalt).

Hjalp det noe overhodet? :P
Ja det hjaøp vel litt, får vel bare prøve meg frem! den er litt komplisert!