Er ikke tomatgir-mann selv, og har aldri satt meg inn i hvordan de mekaniske bitene der funker mot hverandre. Men lurer likevel litt på om det virkelig er så enkelt å bare montere kassa rett på en 3sge som det høres ut her. Hvis en skulle gjort tilsvarende med manuell kasse fra 5sfe satt på 3sge ville det ikke vært noe stort problem, da clutchhusets boltmønster passer overens, og 3sge'ens svinghjul/clutchpakke og passer på kassa. Samtidig er boltmønsteret på selve veiva forskjellig på 5s og 3s, så flexplate og andre automat-deler inni clutchuset vil jo ikke bare kunne boltes over på 3s motoren sånn uten videre? 99,9999999999999% av alle donor 3sge motorer vil jo komme med svinghjul ment for manuell kasse.. Bare en tanke som kan være grei å ha i bakhodet underveis.
Edit: føler og endel som sier det er vesentlig enklere å bygge om til manuell muligens overser/glemmer ting som pedalsett inkl. eventuelle endringer i torpedovegg, komplett clutchsystem som må installeres, girspakmekanisme og vaiere inkl alt osv osv. Er endel ekstra arbeid sammenligna med et "normalt" 3sge-3sgte manuell-manuell swap som en gjerne ikke tenker på med en gang.

-------------------------------------
'72 Celica (RA21/TA22)
Solskinnscruiseren
'94 MR2 Turbo (SW20)
Lillegul
'87 Corolla bane/leke prosjekt (AE86)
Hachi'n
'83 Starlet (KP61)
Sølvpilen
'90 Starlet arbeids/vinter go-cart (EP81)
'83 Starlet delebil/impulskjøp (KP61)
'73 Datsun 240Z