TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Snart klar for sommeren

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #177057  av WRC

Da er bilen snart klar for sommeren.
Bilen er godkjent og skilter kommer snart.
Skal ta bedre bilder senere, men tok dette igår da jeg var å luftet den litt. 8)
Vedlegg
supra 026.jpg
supra 026.jpg (141.42 kiB) Vist 1168 ganger
supra028.jpg
supra028.jpg (121.95 kiB) Vist 1155 ganger
supra027.jpg
supra027.jpg (145.43 kiB) Vist 1164 ganger

#177063  av WRC

Nei har vært noe frem og tilbake.
Har tatt inn noen biler fra england, og godkjent dem via untaksregler.
Dett gikk greit helt frem til april, da det gjorde om på regelverke, som gjør det vanskeligere å skilte på disse bilene. Fikk heldig vis igjennom de to siste bilene som ikke hadde blitt godkjent, pga at bilene var importert inn i landet i 2005.(før reglene ble forandret)
Det virker som om veidirektoratet ikke vil ha så mange "spesielle" biler på veiene.

#177067  av CelicaTurbo

utav nysgjerrighet, er det da SVA-registrerte biler i England som er vanskeligere å få registrert på unntaksregelen, eller har de gjort mer dramatiske forandringer på regelen enn som så?

#177081  av @lpher

Nice....har du bilder av interiøret også? :)

#177087  av WRC

CelicaTurbo skrev:utav nysgjerrighet, er det da SVA-registrerte biler i England som er vanskeligere å få registrert på unntaksregelen, eller har de gjort mer dramatiske forandringer på regelen enn som så?
Det som må gjøres fra nå av, er at man må legge frem dokumentasjon fra det engelske biltilsynet, som sier at bilen er registrert i england etter normale eu regler og ikke noen form for untaksregler.
Dette blir litt vanskelig, da biler som er over 10år og som importeres inn i UK,(fra japan) trenger kun en MOT(eu) test for å registreres, slik jeg har forstått det.
Og det jeg tror de i norge vil, er at bilene skal tilfredstille alle krav som gjelder for generell import, dvs at de egentlig må godkjennes ved hjelp av typegodkjenningspapirer.

#177091  av WRC

@lpher skrev:Nice....har du bilder av interiøret også? :)
Ikke enda, men skal få tatt en skikkelig bildeserie, når jeg har fått flidd den litt bedre opp.
litt spec: t88,hks fcon,corbeau stoler,cusco bur, trd instrument, tein coilovers,seibon carbon deler,+++

#177134  av azt

gratulerer med skilter :mrgreen:

håper jeg får blitt med i den "klubben" selv snart.. veit om de nye reglene påvirker japsebilene som ikke har vært registrert i england i stor grad og?

#177146  av tommis

Du har skrudd mye i det siste ser jeg :D Fungerer bilen greit nå eller?

#177171  av CelicaTurbo

WRC skrev:
CelicaTurbo skrev:utav nysgjerrighet, er det da SVA-registrerte biler i England som er vanskeligere å få registrert på unntaksregelen, eller har de gjort mer dramatiske forandringer på regelen enn som så?
Det som må gjøres fra nå av, er at man må legge frem dokumentasjon fra det engelske biltilsynet, som sier at bilen er registrert i england etter normale eu regler og ikke noen form for untaksregler.
Dette blir litt vanskelig, da biler som er over 10år og som importeres inn i UK,(fra japan) trenger kun en MOT(eu) test for å registreres, slik jeg har forstått det.
Og det jeg tror de i norge vil, er at bilene skal tilfredstille alle krav som gjelder for generell import, dvs at de egentlig må godkjennes ved hjelp av typegodkjenningspapirer.
Ok, takker for svar! Men, om Supra også ble solgt som nybil på vanlig vis i England så er det vel fremdeles mulig å finne en slik bil? Jeg vet egentlig ikke om Supra ble solgt ny i England eller om alle i realiteten er importert fra Japan i ettertid.

#177186  av @lpher

CelicaTurbo skrev: Ok, takker for svar! Men, om Supra også ble solgt som nybil på vanlig vis i England så er det vel fremdeles mulig å finne en slik bil? Jeg vet egentlig ikke om Supra ble solgt ny i England eller om alle i realiteten er importert fra Japan i ettertid.
Joda, det ble solgt mkIV Supra som nybiler i england... Jeg regner faktisk med at det var dær den solgte "best" etter usa og tyskland :)

Spesifikasjonsmessig så er den bortimot identisk med eurospec...rent bortsett fra at de er RHD og våre er LHD da :) Engelskmennene insiterte også på at de måtte ha lyktespylere!!! :D Også kalt horn av engelskmennene! :D

UK-spec, som engelskmennene kaller sin RHD Eurospec, er derfor selvfølgelig å få tak i...men de ligger noe høyere i pris enn JDM'ene...mye pga at uk-spec er som regel mye bedre utstyrt...de er sjeldnere og også fordi forsikringselskapene enten nekter å forsikre JDM's eller tar latterlig høye priser for å forsikre dem...

En annen ting er at targa'en faktisk er veldig sjelden...og derfor mer ettertraktet enn hardtop! :D

#177197  av WRC

Ja vil tro at det blir litt enklere om man tar inn en som er solgt ny i UK.
Mulig vognkortet er mer utfylt på disse. jspec bilene har iallfall kun info på merke, farge, motorvolum egentlig, ingen vekter,effekt eller noe slikt.

#177548  av WRC

tommis skrev:Du har skrudd mye i det siste ser jeg :D Fungerer bilen greit nå eller?
Har noe fusking når turtallet når 5600-5800rpm, hadde dette også ifjor høst når jeg hentet bilen og kom hjem. trodde dette var pluggene, men det var det ikke. får skjekke coilene da tenker jeg. får forske litt mer på det når jeg får skiltene mine neste uke.