TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor mye kan jeg forlange for bilen min?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #177712  av saftisme

Jeg har da tenkt å selge min kjære mr2 pga huskjøp..
Det er en 90 mod GTI SW20.
Jeg har hatt bilen i 2 år og har bare vært trøbel for meg, Men nå skal alt være i orden. Jeg har ca brukt 70tusen på den de 5 siste månedene i deler\arbeid +div. motor er byttet(Ny har gått 80k, girkassa er overhalt. og alle slite deler er byttet. Bilen er veldig pen og se på og etter det jeg vet i god stand. Lite\ingen rust. Bilen har full veilside body cit med vinge.
lakkert i svart perlemor.

Ligger noen bilder her: http://www.frodedesigns.com/mr2 Bildene kan avike litt kanskje da disse bildene ble tatt når bilen var nylakkert (1 1\2år siden)

Jeg tenkte selv en pris rundt 120.000,- Er det å forlange for mye? prisen på mr2 har vel ikke droppet så mye de siste årene.

på forhånd takk :)

Bilde

#177722  av sleeper

gikk den bilen i skien før?

#177726  av cameleon

tja. har hørt om mk2'ere helt nede i 49k jeg. og opp mot 100k. Du er veldig heldig om du får igjen den summen for en Gti privatsalg. uansett hvor mye du har påkostet den. men uansett så synes jeg du bør starte så høyt oppe som du kan :wink: Handler jo om å få igjen mest for kjerra som overhodet mulig ikke sant :wink:

#177748  av saftisme

sleeper skrev:gikk den bilen i skien før?
stemmer nok det :) var der jeg henta den hvertfall :P

#177770  av CelicaTurbo

dessverre er ikke lakk, styling og uendelige mengder med penger brukt på vedlikeholdsfiks verdt spesiellt mye ved videresalg, folk er generellt lite villig til å betale noe spesiellt ekstra for slikt. I tillegg er markedet ganske tregt og har vært det i flere år, og markedet flommer over av MR2 mk2. Det er en fordel at din er spesiell og skiller seg ut. Prisen på 120.000 synes jeg er noe høy men den er heller ikke urimelig med tanke på hva du har lagt i bilen. Om du finner rett kjøper er summen oppnåelig men jeg vil tro at du må smøre deg med en god del tålmodighet for å finne en kjøper som er villig til å betale såpass. Etter min mening er en vanlig holdt og standard MR2 mk2 GTi verdt rundt 80-90.000 i markedet nå, men det er enkelt å finne gode biler som koster ned mot 60.000 og det er gode prutingsmuligheter på de bilene som er annonsert pga at mange ønsker å få solgt bilene innen rimelig tid.

Når du først har brukt så mye penger på bilen er det mer økonomisk hensiktsmessig å beholde bilen enn det er å selge den, noe som egentlig gjelder alle som spanderer stylingkit og lakk på bilen ;) Å selge en bil med så mye penger investert er jo egentlig et rent tap.. :(