TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen spørsmÃ¥l om nye felger

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)

#177815  av Dr.Ling

Burde absolutt hatt bredere felger bak, ihvertfall 1" bredere. Faktisk: Om du kjøper 1" bredere felger bak enn foran, men alle 4 med samme innpress, blir de like langt fra skjermkanten!

Med 7,5x18 blir ET35 nesten perfekt foran (6mm innenfor skjermkant), men 18,7mm innenfor skjermkanten bak.

Foran går det jo greit om felgene stikker såvidt ut, noe de gjør med 8x18 ET35, men bak må man kanskje valse om man kommer lenger ut enn 4mm innenfor kanten.

5mm innenfor kanten er etter min mening perferkt, men med 7,5" felger måtte du da ha ET34 foran og ET12 bak. Bedre med 8,5" bak og ET34 eller deromkring.

#177843  av BrennaRacing

hmmm...Vanskelig det her...Men 18,7 mm er ikke så mye det da...Kan jo bare kaste på spacere etterhvert....

Men det jeg lurer på nå er: hvis de ikke har de felgene i et 34 eller 35...Hva gjør jeg da...Er det no annet som funker...?? Har ikke peiling på Et for 3 flate øre :oops:

#177854  av Dr.Ling

Du må bare finne ut ET på disse felgene, så du lete etter spacere som passer. Men som sagt, 7,5" bredde bak er smalt.

Her er verdens beste innpress-kalkulator: http://mr2.gordaen.com/wt_calc.php -da lærer du fort om innpress
les her også: http://www.carbibles.com/tyre_bible.html

F.eks 7.5x18 ET40 med 10mm spacer foran og 20mm spacer bak ville bli perfekt i forhold til skjermkanten, men det gjør jo noe med kjøreegenskapene å dytte hjulene ut sånn.... ikke at jeg vet for mye om det

#177856  av BrennaRacing

Men 7,5" foran vil jo passe bra som du sier...Men 18mm er jo ikke så sykt mye bak da...Så jeg syns ikke det gjør så mye å ha 7,5 bak...Kan jo høre om de får bestilt 8" da

#177857  av BrennaRacing

Vet du forresten orginal innpress på mr2?? Står ikke i vognkortet mitt

#177930  av BrennaRacing

Da er felgene på plass :D :D

Felgene jeg skulle ha fantes selvfølgelig ikke i Et35, så da måtte jeg gå for et42...Men er fornøyd jeg. Trenger nok spacere bak, men foran syns jeg det ser bra ut :D Ble veldig liten plass bakover men, det holdt akkurat