TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• spacer... er det smart??

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #130518  av celica1.8

lurer på å kjøpe meg spacere 15mm( kun til bakhjula)... Er dette noe å anbefale?
Det vil jo bli stor belastning, med litt kvass kjøring...

#130800  av FireFox

Funker helt fint det.. bygger jo ikke ut så veldig mye
 #130849  av chris

celica1.8 skrev:lurer på å kjøpe meg spacere 15mm( kun til bakhjula)... Er dette noe å anbefale?
spacere uten bolter er ikke lurt.. stor belastning på lite gjenger.. men spacere der det står nye bolter utenpå igjen, det funker :)
 #130943  av kennethx

chris skrev:
celica1.8 skrev:lurer på å kjøpe meg spacere 15mm( kun til bakhjula)... Er dette noe å anbefale?
spacere uten bolter er ikke lurt.. stor belastning på lite gjenger.. men spacere der det står nye bolter utenpå igjen, det funker :)
Ser bedre ut, men går saktere rundt banen :)

#130979  av TheStig

går det saktere rundt banen med skikkelige H&R spacere? Er helt understellhektet men har ikke kommet til å teste spacere. Tenkte jeg skulle gjøre det neste år her på ACR ..

#177887  av Helmer

Jeg monterte 25 mm H&R spacere med bolter bak på min CS nå nylig! Kjøpte de mest p.g.a at jeg ville fylle ut hjulbuene bak.
Det ble en helt annen bil etterpå, både utseendemessig og kjøremessig! 8)

Bilen er senka 35 mm og ruller på 18 tommere, men jeg syntes bilen logra litt i svinger allikevel, så jeg var spent på hvordan den ville oppføre seg med 50 mm breiere sporvidde!
For å si det sånn...det var absolutt verdt penga!!! Bilen blei mye mer stabil å kjøre etterpå, og logringa er så å si helt borte! :D
Anbefales på det sterkeste!

Jeg måtte riktignok mod'e litt på bakskjermene for at det ikke skulle subbe men... Splitta opp profilen som går innover mot hjulet, banka den oppover og klinte på med tectyl! (På innersida selvfølgelig! :D :wink: )

Jeg er forholdsvis ny på forumet her å har ikke sett dette innlegget før nå! :roll: Du har vel kanskje eksperimentert litt etter du la det inn å fått svar på det for en stund siden?! :)

#177928  av BrennaRacing

Hvor mye betalte du for disse spacerene da?? Å hvor kjøpte du de...

Kjøpte meg felger i sta, men de fantes ikke i det innpresset jeg ville ha, så jeg må nok få meg noen spacere bak

#177935  av Helmer

Kjøpte dem på motorfestivalen hos powerzone! Betalte ca 1100...det var messepris! Koster vel ca 1500 vanligvis trur jeg...i 25 mm!

#177938  av aneriks

jeg kjøpte av powerzone 1250 kosta de levert på døra

#177940  av Helmer

Ja pluss frakt betalte jeg 1288 for å være helt korrekt! :wink:

#178013  av BrennaRacing

Å det er for 2 stk?? De jeg kjøpte felgene hos ga meg tilbud om å kjøpe spacere til innkjøpspris hvis jeg syns hjula kom for langt inn....Men det var sånne spacere uten bolter på, så jeg ville ikke ha dem...Kostet visst 219 spenn eller no :lol:

#178016  av Helmer

Du må ha med bolter i om du skal ha så breie spacere! Det er for to stk ja! Men jo breiere dem er desto dyrere! :wink:
H&R er jo ett kvalitetsmerke, så litt dyrt er det vel kanskje... Men det er jammen verdt det! :D

#178017  av BrennaRacing

Ja, det er nok best det ja...men alt man trenger følger med eller??

Lurer på om jeg må kjøpe meg noen sånne snart ja... :D

#178019  av Helmer

Det følger med muttere til å feste spacerne med, så bruker du dine eksisterende hjulbolter til å feste hjulet med... Enkelt og greit! :wink:

Ja det er bare å få handla! :D