jeje, dette ser ikke bra ut. Det steg masser av røyk ut av motorrommet når jeg besøkte foreldrene i kveld. Så ut til at noe var veeldig varmt nedi der, og fra området rundt turbo på eksos siden og eksos manifolden så kom røyken (tilsynelatende).. jeg sjekket kjøleveske og ekspansjonstanken var tom mens radiatoren tok ikke så veldig mye, en halv liter maks, sikkert ikke mer enn en kvart liter. Kjørte motoren litt med radiatorkorken av og vannet steg sakte oppover men ikke noen tegn til luft nedi der.. kjørte bilen en liten tur og den virket bra, kjørte en litt lengre tur senere på kvelden og den røk littegranne men det så ut til at det var noe kjølevekse søl fra tidligere kvelden som fordampet fra manifolden og området rundt.. kjørte hjem igjen en lengre tur på ca 2-3mil, rundt halvveis stoppet jeg i lyskryss og da kom det ingen røyk så jeg ble skikkelig lettet.. mens når jeg kom hjem så seg det røyk ut fra under panseret igjen.. vel, åpnet opp og tittet nedi men så ikke hvor det kom fra pga at det var mørkt, men etter en liten stund begynte det å komme en svak koke-lyd fra området rundt turboen igjen..
radiatoren var helt full med kjøleveske, men jeg har lagt en avis under hele motoren nå for å se om det lekker et sted..
ellers, det virker egentlig ikke som om selve motoren er varm for temp nålen står som den alltid pleier å stå, og selv når det ryker for fullt så starter også motoren som et skudd, normalt ville vel en alt for varm motor hatt problemer med å flytte stemplene i sylindrene?
så, noe alvorlig gode tips til hva dette kan være da? kanskje en sprekk i kjølerøret til turboen?
vel, skal få tatt en skikkelig titt i morgen i dagslys men jeg gleder meg ikke akkurat..
radiatoren var helt full med kjøleveske, men jeg har lagt en avis under hele motoren nå for å se om det lekker et sted..

ellers, det virker egentlig ikke som om selve motoren er varm for temp nålen står som den alltid pleier å stå, og selv når det ryker for fullt så starter også motoren som et skudd, normalt ville vel en alt for varm motor hatt problemer med å flytte stemplene i sylindrene?
så, noe alvorlig gode tips til hva dette kan være da? kanskje en sprekk i kjølerøret til turboen?

- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet