TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hard gasspedal

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #178196  av cameleon

Ok dette er noe av det snodigste jeg har vært borti.

Her er greia. Hadde montert en CT20 for ikke så lenge siden. Siden jeg ikke hadde noe fuelcut defenser, så slet jeg med at motoren gikk i modus ved alt over 0.8 bar. Monterte så en boostcontroller for å slippe dette. Stilte så inn BC'en slik at den ikke skulle overstige 0.8 bar. Alt dungerte greit da, men så etter kun en 5 min kjøring, så ble gasspedaln plutselig helt hard.
Plutselig legger jeg merke til en røysky uten like bak meg. Stopper så bilen for å se hva greia var. Det viser seg at hver gang dumpen var aktiv, så sprutet det olje ut den.

Hadde her havari, så måtte gjøre om det meste både inni og nedi motoren. Men den er god nå.

Har nå vært ute å tatt en ny testtur, og pedalen blir ved tider steinhard. Umulig å få trykt den inn.
Hver gang dette skjer, så ryker det som pokker fra motoren. Aldri ellers.

Men greia er at gasspedalen blir kun hard når bilen er i fart.... Altså på tomgang osv, så er den helt fin. samme gjelder når tenninga er på, eller av...

Husker at gasswiren, på volvoen på pappa sin bil ble steike hard en gang, men der skyldtes det at plastikken som dekte vieren hadde smeltet seg rundt den.
Dette er ikke tilfelle med min. Min fungerer helt fint, helt til bilen begynner å gå. Det er heller ingenting inne ved gasspdalen som står i veien. heller ingenting ved motoren.

Noen som har anelse om hva dette kan være?

#178324  av memo

Lei inn Chris og få han til å ligge i motorrommet mens du kjører i 80, og få han til å sjekke om han kan gi gass fra motorrommet istedetfor...?

:twisted:

#178376  av sleeper

husker ikke helt hvordan det ser ut oppi mr2 motor rommet, men er det mulig at motoren klemmer på waieren noe sted?
tenker på at kansje motorfewstene dine er dårlige og dermed så leer motoren din kansje seg såpass mye at den klemmer på waieren når du hviler på et gir??

(jeg er sikkert HELT på jordet her, men bare prøver og komme med tips... :wink:

#178397  av Larsen

Tipper det er koblingen mellom tps sensoren og gasspjeldet som er problemet(sort liten boks på siden av gasspjeldet. Hvis den henger seg så vil du nok få symptomene du har, fordi tps sensoren tror du gir gass. Bare husk at tps sensoren må justeres da du setter den på igjen.

#178401  av cameleon

sleeper: Jeg har sjekket med alle nevnte tingene der, og problemet lå nok ikke der nei :)

Larsen: Hmm. Kanskje det er det som er grunnen ja. Virker mest logisk også i og med at det er det eneste som vi ikke har tatt i betraktning. Skal se om jeg får gjort det i morgen :)
Takker :!:

#178432  av chris

memo skrev:Lei inn Chris og få han til å ligge i motorrommet mens du kjører i 80, og få han til å sjekke om han kan gi gass fra motorrommet istedetfor...?

Tror jeg avstår fra det gitt :P

#178434  av sleeper

chris skrev:
memo skrev:Lei inn Chris og få han til å ligge i motorrommet mens du kjører i 80, og få han til å sjekke om han kan gi gass fra motorrommet istedetfor...?

pingle! :wink: :lol:

#178482  av chris

sleeper skrev:
chris skrev:

Har du SETT Kim når han kjører eller? :mrgreen:

#178490  av sleeper

haha.. nope..

#178507  av cameleon

chris skrev:
sleeper skrev:
chris skrev: Tror jeg avstår fra det gitt :P
Har du SETT Kim når han kjører eller? :mrgreen:
Tror nok vi måtte ha stripsa deg fast da ja :mrgreen: hæhæhæ :lol:

#178571  av chris

Er jo umulig å holde seg fast bakpå der ja når han sikter på det som finnes av kantsteiner og midtrabatter rundt omkring :mrgreen:

#178595  av cameleon

chris skrev:Er jo umulig å holde seg fast bakpå der ja når han sikter på det som finnes av kantsteiner og midtrabatter rundt omkring :mrgreen:
Jeg skal få høre det der i all evighet har jeg forstått :mrgreen:

#178719  av chris

cameleon skrev:
chris skrev:Er jo umulig å holde seg fast bakpå der ja når han sikter på det som finnes av kantsteiner og midtrabatter rundt omkring :mrgreen:
Jeg skal få høre det der i all evighet har jeg forstått :mrgreen:
Trodde vel ikke du skulle få slippe unna så lett :mrgreen: