Har drevet på å byttet motor den siste tida, og har ett problem med tomgang eller hva jeg skal kalle det.
Har fortsatt ikke kjørt så mye som en meter med den nye motoren, men mitt problem er som følger:
Vrir på nøkkelen, starteren går rundt, og starter når den føler for det (Noen ganger må jeg gi litt gass, andre ganger trenger jeg bare vri på nøkkelen).
Som regel når den da starter så går den veldig reint på tomgang, null problem ennå. Så gir jeg litt gass, kanskje opp til 3-3500 og kan holde den der i 5-10-15 sekunder, varierer helt på humøret til motoren.
Og da begynner morroa, da synker turtelleren, og den begynner å rakle og rumle og tulle. Etter dette så går den og jager på tomgangen og vil ikke ta imot på gasspedalen, trykker ca halv gass så kveler den seg til full stopp.
Har nye pluggledninger, ny rotor, ny fordeler, nye plugger
Har forresten ikke noen annen feilkode en 51, og har ikke noe lurt svar på hva dette kan være selv. Har røsket ut aircondition kompressoren så ledninga til den bare henger og slenger.
Også lurer jeg på O2 føleren i eksosen, når jeg drar ut kontakta til den så virker det for meg som det ikke skjer en skitt, skulle ikke denne pøsa på med bensin når den blir dratt ut? (Via ECU selfølgelig)
Så lenge det ikke virker som det skjer en døyt hverken med O2 av eller på kan den da være gåen?
Mye spørsmål her nå, men begynner å bli lysten i høyrefoten til å kjøre litt.
Har fortsatt ikke kjørt så mye som en meter med den nye motoren, men mitt problem er som følger:
Vrir på nøkkelen, starteren går rundt, og starter når den føler for det (Noen ganger må jeg gi litt gass, andre ganger trenger jeg bare vri på nøkkelen).
Som regel når den da starter så går den veldig reint på tomgang, null problem ennå. Så gir jeg litt gass, kanskje opp til 3-3500 og kan holde den der i 5-10-15 sekunder, varierer helt på humøret til motoren.
Og da begynner morroa, da synker turtelleren, og den begynner å rakle og rumle og tulle. Etter dette så går den og jager på tomgangen og vil ikke ta imot på gasspedalen, trykker ca halv gass så kveler den seg til full stopp.
Har nye pluggledninger, ny rotor, ny fordeler, nye plugger
Har forresten ikke noen annen feilkode en 51, og har ikke noe lurt svar på hva dette kan være selv. Har røsket ut aircondition kompressoren så ledninga til den bare henger og slenger.
Også lurer jeg på O2 føleren i eksosen, når jeg drar ut kontakta til den så virker det for meg som det ikke skjer en skitt, skulle ikke denne pøsa på med bensin når den blir dratt ut? (Via ECU selfølgelig)
Så lenge det ikke virker som det skjer en døyt hverken med O2 av eller på kan den da være gåen?
Mye spørsmål her nå, men begynner å bli lysten i høyrefoten til å kjøre litt.
Sist redigert av MR2WideBody den 16 mar 2007 18:48, redigert 2 ganger totalt.
--------------------------------------------------------
MR2 Turbo
MR2 Turbo