TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lakking av diverse pÃ¥ mr2'n

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #166233  av jonny on the spot

Da har jeg endelig klart å få fingeren ut og begynt å skru fra hverandre dashbordet spoileren og frontfangeren (den er ikke av enda)
Skal se om jeg klarer å oppdatere jevnlig med bilder (jeg vet dere elsker bilder)..
Kommer sikkert til og bli et langtekkelig prosjekt dette her siden det er helt nytt for meg med lakkering og alt det derre greian der......
Vedlegg
Vet at det er veldig delte meninger med disse ''lexus'' lyktene men jeg syntes faktisk at de black crome lyktene ikke var så værst når jeg kjikket nærmere
Vet at det er veldig delte meninger med disse ''lexus'' lyktene men jeg syntes faktisk at de black crome lyktene ikke var så værst når jeg kjikket nærmere
Black crome.JPG (374.11 kiB) Vist 2963 ganger
Disse blir nok lakket i bilens utvendige farge.. tror det blir grome greier
Disse blir nok lakket i bilens utvendige farge.. tror det blir grome greier
Deler som skal lakkes.JPG (319.49 kiB) Vist 2965 ganger
Den skal lakkes og antennehull skal sparkles igjen
Den skal lakkes og antennehull skal sparkles igjen
Vekke.JPG (355.92 kiB) Vist 2965 ganger
Dette blir jo VANVITTIG morro å få sammen igjen
Dette blir jo VANVITTIG morro å få sammen igjen
JAH.JPG (359.42 kiB) Vist 2975 ganger

#167609  av jonny on the spot

kom meg faktisk ned i garasjen idag og fikk gjort en del småting.
Pusset interiøret som skal lakkes, prøvde å sparkle igjen det hullet som er i karroseriet under spoileren (misslykket) tror jeg må legge ned litt med arbeid i den prosessen ja, dunket inn der ryggelysene skal stå i den nye midtplaten og tok meg en vel fortjent snus ettterpå.
Nå må jeg bare få litt temperatur i garajen så blir det kanskje noe lakking i helgen :P
Venter på nye blinklys forran og på sidene i blank utførelse og jeg har tenkt å montere 92+ frontleppe.

#168760  av Antarez

Hvordan går man fram når man skal lakke interiøret?
Pusse ned å lakke med farge + klarlakk
eller er det noe mer en det?

Tenkte jeg sku lakkere noen deler selv så :twisted:

#168822  av jonny on the spot

ja det var det da. Her er en veldig braa detaljert måte ågjøre det på. http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=12776
Har ikke giddet å gjøre noe enda men hvis det blir bra vær i helgen så er det ikke helt umulig jeg kommer meg i garasjen.....

#168850  av Antarez

Takk for link :)

#178803  av jonny on the spot

jeg er ufattelig treg, men den sisste uken.. Har fått lakket litt, men på den ene delen vil ikke lakken hefte seg, den skiller seg på en eller måte.
Vedlegg
DSC00123.JPG
DSC00123.JPG (288.43 kiB) Vist 2963 ganger

#178814  av toyota_mr2

hei bruker du plast gruning før du lakerer delene??

#178883  av jonny on the spot

de var lakket fra før av også, men jeg brukte alikevel grunning på de, de ble til og med vasket med sånn derre tynner som er beregnet for vasking av plastikkdetaljer før lakking. Det som jeg er ganske forrundret over er adet faktisk bare er denne delen som er helt på tryne, de andre gikk det mye bedre med :roll: . skal prøve igjen imorgen, får jeg det ikke til da, da tror jeg at jeg hopper på den delen og kjøper ny (neida bare tuller)

#179063  av aneriks

bruk silicon fjerner! før du grunner og lakker så slipper du dette problemet, antar du ahr pusset litt på forhånd

#179170  av jonny on the spot

silicon fjerner ja trodde at den der tynner greien ordnet den biffen for meg, men så feil kan man ta ja! Fått skrudd på pittelitt idag, men det er sikkert lenge igjen til jeg er ferdig kjenner jeg meg selv rett... skal se om jeg får tatt noen flere bilder når jeg holder på :wink:
 #179291  av Doffen696

Husk å bruke grunning og lakk fra samme produsent. Ellers kan du risikere at lakken reagerer med grunninga og "koker". Kan hende det e d som he skjedd.

Herdet lakken i løpet av den tida som det var spesifisert? Eller tok det lengre tid? Om det tok mye lengre tid enn spesifisert så er det enda en grunn til å misstenke "koking"

#179471  av jonny on the spot

fungerer som bare det på de andre delene jeg har lakket,men på akkurat denne delen skjre det mystiske saker og ting.
Har jobbet overtid idagså jeg harikke fått gjort noe som helst (hadde tid til en tur til å gå på platekompaniet og kom ut igjen med en VASSEND Gutane cd)
Bare få skrudd sammen greien nå så erdet begynne på neste prosjekt :twisted: