TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Problemer med lydnivÃ¥ pÃ¥ DEH-7700

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #171911  av Ace

Monterte for en stund siden følgende anlegg i bilen til dama
Spiller DEH 7700
Fronthøytalere http://www.bilradiospesialisten.no/prod ... php?id=993 koblet til spiller
Samme høytalere bak koblet til forsterker http://www.bilradiospesialisten.no/prod ... hp?id=1100 sammen med en 10" p2 sub.

Problemet er som følger, enkelte ganger ved normal kjøring demper / hever lyden seg uavhengig av at man regulerer på volum. Hadde det vært dårlig jording feks fra spiller / forsterker ville vel hele systemet slått seg helt av ?
Kan det være noe med den støyfunksjonen som er i disse spillerne?

takker for svar :D
 #175493  av RejecteD

Ace skrev:Monterte for en stund siden følgende anlegg i bilen til dama
Spiller DEH 7700
Fronthøytalere http://www.bilradiospesialisten.no/prod ... php?id=993 koblet til spiller
Samme høytalere bak koblet til forsterker http://www.bilradiospesialisten.no/prod ... hp?id=1100 sammen med en 10" p2 sub.

Problemet er som følger, enkelte ganger ved normal kjøring demper / hever lyden seg uavhengig av at man regulerer på volum. Hadde det vært dårlig jording feks fra spiller / forsterker ville vel hele systemet slått seg helt av ?
Kan det være noe med den støyfunksjonen som er i disse spillerne?

Jeg har en sånn en, og har ikke merket noe til dette. Så vil tro det er noe feil med spilleren din ja.

#177109  av MacGyver

Denne spilleren støtter jo asl.
"ASL (automatisk lydnivåutjevner)

ASL-teknologi, automatisk styring av lydnivå (Automatic Sound Leveliser), justerer automatisk lydvolum og frekvenser, for å maskere varierende bakgrunnsstøy.

"

Og dersom denne står på High så vil du oppleve nettopp dette.

Har samme spilleren, og fant ut dette ved en tilfeldighet.

#177187  av chris

Hehe, jeg kom på det akkurat nå jeg også.. Mener at denne spilleren har ASL, og den bør slåes av.

:oops:

#177190  av MacGyver

men litt o.t

hvor lang garanti tid har en på pioneer spillere.?
Min er dårlig kontakt på i displayet nemlig.
 #177222  av Ace

Ace skrev:Kan det være noe med den støyfunksjonen som er i disse spillerne?

Derfor jeg skrev dette til slutt :D

Hvordan få slått av denne ASL saken ?
(Har ikke håndboken for hånden akkurat i dette øyeblikk =)

#177223  av MacGyver

Slå på spiller- trykk audio knappen. trykk til asl kommer så tar vel pil ned. da står det asl off eller noe :)

#177644  av RejecteD

MacGyver skrev:men litt o.t

Kjøpte min spiller på megabillig.com, har 3 års garanti.

#177676  av chris

RejecteD skrev:
MacGyver skrev:men litt o.t

Kjøpte min spiller på megabillig.com, har 3 års garanti.
Bare 2 år på Pioneer i Norge.
Sist redigert av chris den 03 jun 2006 11:28, redigert 1 gang totalt.

#177872  av Ace

Har kun 1 års forbruker garanti ved matriell eller montering fra pioneer her jeg men ..... leverandører av kjente bilstereomerker pleier å være ganske flinke til å skrive utfyllende hvilke begrensninger man har i deres garantier..... :D

Men er det feil som man kan påvise har vært der siden kjøpet (kan være vanskelig) har man jo reklamasjonrett på 2 -5 år avhenging av hvor lenge varen er "ment" å vare =)

#178061  av chris

Ace skrev:Har kun 1 års forbruker garanti ved matriell eller montering fra pioneer her jeg men ..... leverandører av kjente bilstereomerker pleier å være ganske flinke til å skrive utfyllende hvilke begrensninger man har i deres garantier..... :D

Men er det feil som man kan påvise har vært der siden kjøpet (kan være vanskelig) har man jo reklamasjonrett på 2 -5 år avhenging av hvor lenge varen er "ment" å vare =)
I Norge er det 2 års garanti på Pioneer, og på bilstereo er reklamasjonsretten på 2 år. Men hvordan garantien er på Pioneer i USA er jeg faktisk ikke helt sikker på. Kan godt være det er 3 år "over there" :)

#178074  av @lpher

chris skrev:Kan godt være det er 3 år "over there" :)
Nope...de selger faktisk uten garanti (slik vi i norge kjenner det ihvertfall) om du ikke betaler ekstra for det! :D

#179207  av RejecteD

Jeg skreiv feil, trodde det var 3 men var visst bare 2.

#179254  av @lpher

RejecteD skrev:Jeg skreiv feil, trodde det var 3 men var visst bare 2.
Forutsetter at firmaet man kjøper er av i live om 2 år det :wink: For Pioneer usa...har ikke noe ansvar for disse spillerne :)