TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rødglødende eksosmanifoil pÃ¥ MR2 MK1.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #179711  av Rafleklakk

Er dette normalt? Skjedde etter litt... Inspirert kjøring... :) Tok bilde og greier.
Vedlegg
Bilde(590).jpg
Bilde(590).jpg (31.08 kiB) Vist 1637 ganger
Bilde(591).jpg
Bilde(591).jpg (35.32 kiB) Vist 1637 ganger
Sist redigert av Rafleklakk den 10 jun 2006 01:12, redigert 1 gang totalt.

#179717  av Andy_Celica

legg ut bilder :D

Har jo sett noen bilder av røglødende manifolder, men vet ikke om det er helt bra!

#179723  av Rafleklakk

La dem ut i første posten jeg..:)

HÃ¥per det ikke er veldig farlig med all den varmen..

#179748  av sleeper

de kan bli ganske rødglødene.. men sjekk at tenninga de er riktig og at esosen din ikke er tett... da vil de få glødenede manifoil...

#179789  av Rafleklakk

Vet at det er en liten lekkasje helt bakerst.. Før bakpostta, denne er vel ikke synderen? Får sjekke tenning ihvertfall...

#179831  av sleeper

lekasje vil ikke gjøre at den gløder... tett eksos vil gjøre det!
kan hende at det skal være sånn for alt jeg vet! men sjekk ivertfall tenninga..

#179972  av GT4 CS

Fikk og ganske fort rødglødende grenrør på en vectra b jeg hadde. Satt grenrør ifra supersprint på den og fri eksos bakover, altså ingen motstand i eksosen som var skadelig. Er jo riktignokk noe tynnere vegger i det grenrøret en hva som er i din manifold hehe.
Var ikke noe galt med motoren min, rødglødende ble det for det. Hadde med kjørestilen min og gjøre, org eksosen smeltet i skjøtene. Prøvde reklamere på det, men fikk ikke en krone da de mente bilen måtte ha blitt kjørt hardt over LANG tid :lol:
Men som sakt burde du sjekke tenninga de asap, eventuelt måle bensintrykk og ta en titt på tennpluggene. Om bilen din f eks har tet bensinfilter og eller en dårlig bensinpumpe vil det bli ekstra varm eksos slik jeg har skjønt det

#180048  av FireWalk

Tenning eller tett eksos som de skriver over. Sjekk at ikke register-reima har hoppet en tann eller to..

#180143  av Rafleklakk

Takk for fine svar:) Det skal sies at jeg ikke var under 5k rpm på 5mils kjøring da.. Virker det mer logisk da? :) Skal få sjekka tenning. Eksosen vet jeg er bra.

#180145  av sleeper

hehe.. hvis du har straffa den såpass så er det jo logisk at den gløder.... :lol:

#180148  av FireWalk

sleeper skrev:hehe.. hvis du har straffa den såpass så er det jo logisk at den gløder.... :lol:
der har vi svaret :P
Jeg kjørte veldig "aktivt" en gang jeg og over en distanse på 7 mil ca. Da var det både det ene og det andre som var rødglødende etterpå. :lol: Helt normalt det :)

#180164  av henningl

Det er uansett grunn til bekymring.. Rødglødende manifoil er ofte et tegn på lovlig mager bensinblanding eller tenningsbank, noe som fort kan føre til motorhavari. Vel verdt å sjekke tenningen ihvertfall.

#180210  av Rafleklakk

Hehe.. Den fikk gjennomgå ja... Ser vel kjapt på pluggene om jeg har mager blanding.. Teste i morra. Ellers har jeg ettertenning innimellom, men det kommer vel av for fet blanding?

#180227  av GT4 CS

Rafleklakk skrev:Hehe.. Den fikk gjennomgå ja... Ser vel kjapt på pluggene om jeg har mager blanding.. Teste i morra. Ellers har jeg ettertenning innimellom, men det kommer vel av for fet blanding?
Helt feil, pluggene sier det meste om motoren din

#180303  av FireWalk

GT4 CS skrev:
Rafleklakk skrev:Hehe.. Den fikk gjennomgå ja... Ser vel kjapt på pluggene om jeg har mager blanding.. Teste i morra. Ellers har jeg ettertenning innimellom, men det kommer vel av for fet blanding?
Helt feil, pluggene sier det meste om motoren din
En av pluggene mine var faktisk bendet, sansynligvis pga for høy varme. Den forårsaket en masse feiltenning og ettertenning siden den ikke funket skikkelig i den tilstanden den var.

Ellers vet vi jo av erfaring at øvrige tenningskomponenter kan forårsake en god del trøbbel også.

Ikke sant Rune? :P