TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• JEG BLE NETTOP CELICA EIER =) 88Mod CELICA 1600 GT 16V

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#179674  av sleeper

madsbp skrev:Hei, vurderer for øyeblikket å kjøpe en -87 2.0 gt celica, er denne helt lik din bil? Jeg trenger også noen småtips :) Hvilket interiør er det i bilen?
den er 99% lik..
men på 88mod så er det katalysator.. oe det ikke er på 86 mod... vet ikke hvordan det er på 87 mod.. (antagligvis så har noen det og andre ikke..)

#179792  av madsbp

Okei, den er tyskimport, har det noe å si? :)
Sorry Timothy, siste spørsmålet mitt i tråden din nå :P

#179830  av sleeper

når er den imp da?
hvis det er seinere en 96 så må du bet avgift hvis du trimmer...

#179840  av madsbp

Importert i 94 :)

#180529  av Tomera

Hei! Gratulere med peen Celica! Litt sjønnhetstips :wink: :
Rubb ned hele bilen med maskin og skikkelig flytende rubbemiddel (ikke de harde jallagreiene man får kjøpt på bensinstasjoner, fungerer dårlig i forhold). Da vil bilen forhåpentligvis få igjen sin originale farge, da du sliper bort den solbleka fargen og ny og frash farge kommer frem under! Så polerer du opp bilen, samt gi den en motorvask.

Ser ut til at du har litt rust i forskjermen og muligens langs kanalen, vertfall på høyre side. Kanalen kan du sprøyte med skum innvendig så mye det går, legge sparkel der det er rust, å lakkerer over med ruststoppspray/stensprutspray. Dette hindrer bra mot videre rusting! Gjør det samme i innersjermen(e) forran, hvis du ikke ønskaer å gjøre noe mere alvorlig som å sveise igjen rusten. Men det kommer ann på hvor alvorlig det er, trengs sikkert ikke!

Anbefaler deg å skifte olje før du begynner å kjøre den hardt, ellers er de motorene veldig bra! Hvis du tenker på eventuell trim, er nok eff. anlegg og trimkammer det som gir mest effekt (hvis du ser bort fra turbokonvertering da :wink: ). Har erfart at konfiler/åpent luftfiler har heller liten effekt, men du får jo en tøff lyd når du drar på!

Sleng gjærne ut ett bilde av motorrommet og interiøret også!

Kunne dessverre ikke finne noe styling til din bil. Jeg har ikke så mye oversikt over hva som finnes generelt så! Men fant noe småstasj vertfall!

- TRC-Tuning