TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Speed limiter....???

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #178841  av Xtr mk2 turbo

Hei en kompis kom over en side der det står at det er en speed limiter på mr2 mk2 turboen.. Stemmer dette?? Jeg har en gti som er bygget om til turbo av et rear clip og da vi var i Sverige og hadde 200 så ville den ikke mer... er det limiter på gtien også?? eller sitter den i ecuen?? Hvordan fjerner jeg den??

#178858  av lasse

Er vel i ecu'en den sitter, alle japanske biler har det, skal stoppe på 180 da...

#178862  av Xtr mk2 turbo

Det var vel 119 da.. men hvordan får jeg den bort a?? Det er japansk bil... huff lukter chip her....

#178868  av lasse

Tror det er det som må til ja, uten at jeg skal begi meg ut på noe jeg strengt tatt ikke har peiling på...

Vet bare at det er sånn på japanske biler, og på bilen til kompisen min var den fjernet...

#178872  av Xtr mk2 turbo

Skikkelig teit det der da.. men det er jo bare 80 i norge da :lol:

#178886  av Christian

Om du søker på forumet finner du info ang speedlimiter :wink:

#178946  av jumbo

Xtr mk2 turbo skrev:Skikkelig teit det der da.. men det er jo bare 80 i norge da :lol:
Det er faktisk veldig snart 110 ;)

#180410  av sethro

PÃ¥ mk1 sitter hvertfall speed sensoren i speedometere...
Den skal kutte ut på 180kmt.

Speedometere har 4 tagger som en sensor leser. Den går til hjernen.

http://www.zeth-racing.com

#180413  av Xtr mk2 turbo

Okay... er det noen som vet om den ligger på samme stedet i mk2... det hadde vært gjilt :lol:

#180416  av sethro

Regner med at det er samma.

Levin ae101 har det samma...
hvis du finner el skjema kan du lese det der...

#180417  av VeilSide

Jeg prøvde å få bilen bremsa i går ... ikke helt optimalt når en har fartsperre på 180 km/t (som faktisk viste seg å være rundt 200 km/t på speedoen og 172 i reel fart mot rullene) :?

#180421  av sethro

Noen som veit om det funker å ta bort 2 av de 4 taggene?

da tror ecu at en har 90kmt....??

#180432  av Xtr mk2 turbo

Det var det jeg og sa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hadde 210 i sverige så kutta heile dritten!!! :evil: :evil:

#180438  av lasse

Er ikke 210 strengt tatt fort nok da?
Er jo fortsatt 100 over grensa i sverige...

#180439  av Xtr mk2 turbo

Det er det.. hadde hentet bilen samme dagen i nordnorge... så var det en volvo som blåste forbi.. så da tenkte høyre beinet lenger en hodet... :oops: