TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Cooler til Supra MkIII

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #180571  av Mani@c

Er det noen som vet hvor mye den originale cooleren til Supra mkIII puster til?

Og er det eventuelt noen som har en slik liggende?
 #180575  av tojo

Mani@c skrev:Er det noen som vet hvor mye den originale cooleren til Supra mkIII puster til?

Og er det eventuelt noen som har en slik liggende?
Test angående den orginale intercooleren til mkIII: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ooler+test

Hør med Toyparts her på forumet,han har nok en masse slike liggende.
Har ikke han så kan du ta kontakt med meg(Tojo) har en slik liggende i beredskap om det blir krise. :D

#180592  av Mani@c

Hmm... Dette ser bra ut. Jeg driver nemlig å putter en gt-r maskin i en mazda 323f, og da trenger jeg en cooler med innsug/uttak på samme side... Noen formeninger om hva noe slikt vil koste?

#180646  av WireD

Haisann folkens!

WireD fra Mazda-ogn her.

Jassa, maniac, du scooper credsa for detta ser jeg? :D:D:D LOL!

eida, bare flipper, det er sent på kveld for meg, og huet er ikke helt med! :oops:

bare rop når du skal ha hjelp med kassa forresten! :wink:

Jah, saken er da, jeg har sust rundt i en F med GT-R maskin, hvor bilen til slutt gikk til de evige rustmarker. Heldigvis var det fort og brutalt, og jeg tror ikke hun led noe nød.... :( så jeg har trylla frem en ny F, og alt skal over dit.... Problemet er....rørgangen er av en slik art at røret cooler-->inntak går over turbo og forbi motorblokk... noe som er særs lite gunstig m.t.p varmgang i rør...

vi tenkte å mekke litt om på rørgangen. :)

så supracooleren, siden er fra en 3liter, burdte den flowe nok til en liten 1,8 turbo som skal opp i rundt 300+

Følgende spml:

Diameteren på inn/utgangsrøret i cooler?

Flow i org. cooler? Edit: ser linken over nå...

Størrelse på den?

Hva er den laget av? alu hele veien? så om vi skal snu litt på røra ut fra cooler(det som er sveiset fast i cooler), så må det alusveises?

pris på fysaken?

takker for svar... 8)
'
mvh

#180668  av tojo

Inn og ut på oem kjøleren er 2,25" ,hel alu kjøler.
Størrelsen er ca. 7x25x40cm (har den ikke tilgjengelig for måling,så forbehold om FEIL på størrelsen).
Flow står i testen.
Pris er vanskelig å si om man kjøper brukt. Nypris ca7000,-

#180670  av WireD

tojo skrev:Inn og ut på oem kjøleren er 2,25" ,hel alu kjøler.
Størrelsen er ca. 7x25x40cm (har den ikke tilgjengelig for måling,så forbehold om FEIL på størrelsen).
ah, 2,25" er perfekt, da det er det jeg har resten av veien også! :D

hmmm, alu hele veien, da må vi finne noen som evt. kan TIGge alu for oss. Den tid, den sorg. :)

Da er det the final question da 8)

pris på en slik fysak. :D

noen? anyone?

ryktes at Toyparts har en drøss liggende? 8)

#180675  av TOYPARTS

WireD skrev:
tojo skrev:Inn og ut på oem kjøleren er 2,25" ,hel alu kjøler.
ah, 2,25" er perfekt, da det er det jeg har resten av veien også! :D

hmmm, alu hele veien, da må vi finne noen som evt. kan TIGge alu for oss. Den tid, den sorg. :)

Da er det the final question da 8)

pris på en slik fysak. :D

noen? anyone?

ryktes at Toyparts har en drøss liggende? 8)
jeg harde desverre ikke liggende, jeg har solgt 2 stk, de andre er blitt kastet etterhvert.

#180750  av WireD

ah, skjønner :)

noen andre som har en jeg kan få billig?

hvis ikke, titter jeg på Ebay :)

#180767  av Mani@c

WireD skrev:Haisann folkens!

WireD fra Mazda-ogn her.

Jassa, maniac, du scooper credsa for detta ser jeg? :D:D:D LOL!

eida, bare flipper, det er sent på kveld for meg, og huet er ikke helt med! :oops:

bare rop når du skal ha hjelp med kassa forresten! :wink:

Jah, saken er da, jeg har sust rundt i en F med GT-R maskin, hvor bilen til slutt gikk til de evige rustmarker. Heldigvis var det fort og brutalt, og jeg tror ikke hun led noe nød.... :( så jeg har trylla frem en ny F, og alt skal over dit.... Problemet er....rørgangen er av en slik art at røret cooler-->inntak går over turbo og forbi motorblokk... noe som er særs lite gunstig m.t.p varmgang i rør...

vi tenkte å mekke litt om på rørgangen. :)

så supracooleren, siden er fra en 3liter, burdte den flowe nok til en liten 1,8 turbo som skal opp i rundt 300+

Følgende spml:

Diameteren på inn/utgangsrøret i cooler?

Flow i org. cooler? Edit: ser linken over nå...

Størrelse på den?

Hva er den laget av? alu hele veien? så om vi skal snu litt på røra ut fra cooler(det som er sveiset fast i cooler), så må det alusveises?

pris på fysaken?

takker for svar... 8)
'
mvh
Hehe... :)

credsa for å bygge mazda skal du få ha for deg selv, for her går det bare i Toyota... ;)

Rørene fra cooler bare fikser vi til med noen slanger med bøy tenker jeg... ;)

(P.S. Skriver igrunn bare dette for å få innlegget opp igjen på topp... ;))

#180788  av WireD

jeg har E-bayet....

vi tar det på msn når du våkner :wink: