TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger hjelp til dynamo problem..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #180897  av j.larssen

Da var bilen min helt død!!! Holdt en 14 dagers tid etter overhaling. :evil:
Tror det er dynamoen som er gåen, men den fungerte helt fint frem til jeg leverte fra meg bilen til overhaling, så lurer på om han som har gjort jobbet har slurvet litt når han har montert den sammes igjen. Er det en måte man kan finne ut helt sikkert om det er dynamoen som er gåen? Har målt 8v på selve batteriet. Men fått fortalt at det kan være dårlig kontakt eller dårlig jording. Selv har jeg virkelig ikke peiling!!! :(

#180900  av sotevik

Du bør få motoren startet igjen, måle dynamoen mens motoren går. Ladespenningen bør ligge rundt 14 volt ,gjerne litt mere.

#180904  av j.larssen

sotevik skrev:Du bør få motoren startet igjen, måle dynamoen mens motoren går. Ladespenningen bør ligge rundt 14 volt ,gjerne litt mere.
Fått start hjelp, men målte 8v mener jeg det var.

#180905  av sotevik

Da må du få kontrollert dynamoen din tror jeg. Den lader jo ikke, i det hele tatt.

#180906  av Rømmling

sett på lader på bateriet da så får du start i mårra og da vil du jo finne ut om den lader eller ikke, er reima til dynamoen stram så den går rundt når du får start.

#180908  av j.larssen

Rømmling skrev:sett på lader på bateriet da så får du start i mårra og da vil du jo finne ut om den lader eller ikke, er reima til dynamoen stram så den går rundt når du får start.
Reimen er stram ja. Vet at den ikke lader nå, men den fungerer av og til?

#180913  av Mr2 Mk2

j.larssen skrev:
Rømmling skrev:sett på lader på bateriet da så får du start i mårra og da vil du jo finne ut om den lader eller ikke, er reima til dynamoen stram så den går rundt når du får start.
Reimen er stram ja. Vet at den ikke lader nå, men den fungerer av og til?
Da er det nok slitte børster, prøv å "slå" på dynamoen mens du måler ladingen.

#180916  av j.larssen

Da er det nok slitte børster, prøv å "slå" på dynamoen mens du måler ladingen.[/quote]

Takk! Skal prøve det. Flere som tror det kan være dårlig kontakt en plass? Siden det ble sånn etter at motoren hadde vært ute. Er det egen jording på dynamoen?

#180959  av ure

Hadde endel tull etter at jeg satt inn en nyoverhalt bytte dynamo, den var det dårlig kontakt i inni. den funket når jeg rikslet litt med kotakten på baksiden(den med tre stikk,plast sak). tror den er lettest å komme til under i fra. Ladelyset skal jo vise om den lader når motoren går...