TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvordan fÃ¥ av støtdemper hette pÃ¥ celica GT 95-modell

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #181124  av sony606

vel, topicen sier sitt, sliter med å få av selve hetta for å få dempern ut av hylsa.
er jo innsats demper på denne, og hvis jeg bruker makt for å få den ut, så ødelegger jeg jo selve kanten rundt, og da blir selve hylsa sittende igjen nedi.

hvis dere ser på tegningen her, så er det som er rødt er veldig svakt, så jeg kan ikke ta å bruke den for å få resten opp. og det er _ikke_ skru gjenger på denne heller, dem er rette. så den er slått nedi.

noen som har et godt tips hvordan jeg skal gjøre dette?
Vedlegg
demper.JPG
demper.JPG (2.21 kiB) Vist 390 ganger

#181178  av yeahliza

væææ.. SVEISING og SAGING e tingen \o/

#181179  av larsst185

Det er ikke en uoriginal demper som står på??.Da nytter det ikke med innsats demper fra toyota.

#181199  av sony606

vel, ho kjøpte jo sachs gass dempere, og dem passet jo ikke.

noen som har montert på gass dempere på en slik bil, og kan foreslå et godt merke? bilen er jo senket også....

#181203  av sotevik

Kan du ikke kjøpe nye orginal dempere,dem passer rett på bilen uten problemer.Og så er det gassdempere også tror jeg.

#181234  av sony606

mnjah, er ikke min bil, så får se hva ho tøsa finner ut ;p

men tror det er orginal demper som står på, står Toyota på selve hylsa som dempern sto nedi.

jeg skal ta bilde, så får dere se.
men det som var merkelig var at når vi åpnet det lokket jeg pratet om tidligere her, så fosset jo oljen ut. skal det være slikt? var jo en gummiring helt øverst, så kan jo virke slikt?

men Bilextra sa at dem kunne få tak i KYB demper, noen som har erfaring med slike?

og orginalt på denne bilen må jo ha vært olje demper?

#181237  av yeahliza

Om den dempern som sto i var orginal eller ikke spiller vel gjerne liten rolle.. Hylsa rundt var orginal.. Fikk ut sjiten, men som nevnt passa ikke gassdemperne jeg kjøpte! Å NÅ ER JEG UTEN BIL!! *hyyyyyyl*

å sony606; Ikke rart oljen fosset ut.. Badet jo sveisesømmen i olje!? regner med det kom et godt lass olje oppi der da ;)

#181315  av sotevik

Det er mulig at jeg tar feil nå ,men jeg mener at når du kjøper nye dempere hos toyota, så er dette komplette fjærbein med demper ferdig montert , klart til å sette på bilen din. Det er olje i en gassdemper også.

#181401  av sony606

mnjah, skal suse til toyota å høre med dem på mandag.
så da finner jeg vel ut hvordan man skal ordne det der, er faktisk det verste støtdemper systemet jeg noensinne har vært borti. og jeg har vært borti mye rart på biler :§

#181450  av yeahliza

Jeg håper virkelig Harila har en god idé.. JEG SAVNER BILEN MIN :?